اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

کتاب معرفی شده حنیف طاهری به مناسبت میلاد عمه سادات

حنیف طاهری مداح اهل بیت(ع) در ادامه پویش هیأت تعطیل نیست خود و قرار هفتگی‌اش با اهالی هیأت به دلیل برگزار نشدن جلسات در آستانه میلاد حضرت زینب (س) کتابی معرفی کرد.

کتاب معرفی شده حنیف طاهری به مناسبت میلاد عمه سادات

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، حنیف طاهری مداح اهل بیت(ع) در ادامه پویش هیأت تعطیل نیست خود و قرار هفتگی‌اش با اهالی هیأت به دلیل برگزار نشدن جلسات در آستانه میلاد حضرت زینب (س) کتابی معرفی کرد.

او با انتشار فیلمی در فضای مجازی کتاب «آفتاب در حجاب» تالیف سیدمهدی شجاعی را معرفی کرد.

توضیحات این مداح اهل بیت(ع) در خصوص این کتاب را اینجا ببینید:

 

آفتاب در حجاب عنوان زیبایی است که سید مهدی شجاعی برای کتاب خود که شرحی داستان‌وار و جانسوز از حیات زینب کبری است، برگزیده است. کتاب از ۱۸ قسمت تشکیل شده و هر قسمت با توجه به گفته نویسنده «پرتو» نام گرفته است.

این کتاب دارای ۱۸ بخش و ۲۴۰ صفحه است و هر بخش پاره‌ای از زندگی حضرت زینب (س) را به شیوه‌ داستانی و در قالب نثری ادبی و فخیم بازگو می‌کند. بخش اعظم آنچه گفته می‌شود در پیوند با حوادث کربلا است. تو گویی آنچه در کربلا بر زینب گذشته، نقطه عطفی است که زینب را باید با آن شناخت. هرچند در میانه‌های گفتن از حوادث کربلا، نویسنده جسته‌گریخته به دیگر حوادث زندگی زینب هم می‌پردازد؛

آفتاب در حجاب روایتی متفاوت از وقایع عاشورا و کربلا از زبان زینب سلام‌الله علیها است. آنچه در این کتاب بازگو می‌شود، شاهدی بر این شعر است که کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود.

نویسنده با مخاطب قرار دادن حضرت زینب (س)، همچون روایت گری که گویا لحظه به لحظه با آن حضرت همراه بوده و انگار تمامی حرف‌های دل آن حضرت راه به زبان قلم در آورده است. سبک نوشتاری نویسنده به گونه‌ای است که انگار تو مخاطب حضرت زینب (س) هستی انگار از بیرون شاهد تمام وقایعی که بر سر این بانوی بزرگ آمده را از نزدیک احساس می‌کنی.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول