اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

راه‌اندازی مجدد دستگاه فیکو در بیمارستان دهدشت

رئیس بیمارستان دهدشت گفت:با استقرار نیروی متخصص چشم‌پزشک و تمهیدات انجام شده، دستگاه فیکوچشم پزشکی در بیمارستان دهدشت مجددا راه اندازی شد.

راه‌اندازی مجدد دستگاه فیکو در بیمارستان دهدشت

ابراهیم یاری نسب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه اظهار داشت: دستگاه فیکو چشم پزشکی در اتاق عمل بیمارستان راه‌اندازی خواهد شد.

رئیس بیمارستان دهدشت گفت: با تأمین نیروی متخصص چشم پزشک و دیگر تجهیزات این دستگاه در انجام عمل کاتاراکت(آب مروارید) و اعمال جراحی اورژانسی همچون ترمیم پارگی چشم و پلک مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

 این مسؤول افزود: با توجه به شرایط خاص بیماران کرونایی و اختصاص بخش‌های مختلف بیمارستان به این بیماران در یکسال اخیر و کمبود نیروی متخصص چشم پزشک در دو سال گذشته،اعمال جراحی چشم پزشکی در بیمارستان تعطیل شده بود.

وی گفت: با پیگیری‌های انجام شده و تامین نیروی متخصص این امر و اختصاص یکی از بخش های بیمارستان به  این بیماران خوشبختانه این اعمال جراحی مجددا در اتاق عمل بیمارستان فعال و مردم شهرستان‌های کهگیلویه،چرام و لنده و بخش‌های قلعه رئیسی و دیشموک و استان‌های همجوار می‌توانند از خدمات درمانی چشم پزشکی  در این مرکز درمانی بهره مند شوند.

یاری‌نسب در ادامه تصریح کرد: با راه‌اندازی و تجهیز مجدد این دستگاه هزینه عمل‌های جراحی چشم پزشکی کاهش محسوسی پیدا کرد و مردم جهت انجام این اعمال جراحی مجبور به مراجعه به شهرستان‌ها و استان‌های همجوار بودند که علاوه بر رنج سفر بار مالی مضاعفی بر بیمار تحمیل می‌شد.

وی تصریح کرد: دستگاه فیکو از مجهزترین و بروزترین دستگاه چشم‌پزشکی دنیا است که ماهانه ظرفیت حدود 80 عمل جراحی آب مروارید در این مرکز درمانی با حضور متخصص توانمند وحاذق و کارشناسان مجرب اتاق عمل بیمارستان امکان پذیر است.

انتهای پیام/82016

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول