اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

اوحدی: پرونده‌ شهدای سلامت را یک روزه بررسی می‌کنیم

معاون رئیس جمهور و رییس بنیاد شهید گفت: درباره بررسی پرونده شهدای سلامت بر اساس آیین نامه اجرایی شورای عالی امنیت ملی، یک کمیته‌ای ملی تشکیل شد و ما به محض رسیدن پرونده‌ای از استان‌ها، ظرف یک روز بررسی را انجام و فرآیندهای اداری را انجام می‌دهیم.

اوحدی: پرونده‌ شهدای سلامت را یک روزه بررسی می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سعید اوحدی صبح امروز در حاشیه حضورش در گلزار شهدای بندرعباس اظهار کرد: امروز سعادتی نصیب شد تا در گلزار شهدای شهر بندرعباس به‌عنوان قطعه‌ای از بهشت در این سرزمین عزیزمان حضور پیدا کنیم و بی‌شک در طلیعه اولین سالگرد شهادت سیدالشهدای مقاومت، بیش از هر زمان دیگری به رجعت به آرمان‌های شهدا و ارزش‌های بی‌بدیل دوران دفاع مقدس و شهدای سرافراز میهن‌مان نیاز داریم تا با الگوگیری از این عزیزان، اراده جدی‌تری در مسیر تأسی به راه این عزیزان داشته باشیم.

وی با بیان این که حدود 3 میلیون و 750 هزار نفر جامعه هدف بنیاد شهید و ایثارگران بشمار می‌روند، عنوان داشت: خانواده مکرم 227 هزار شهید عزیز، بیش از 590 هزار جانباز و 43 هزار آزاده را توفیق و افتخار داریم که در خدمت آنان باشیم.

رئیس بنیاد شهید هرمزگان درباره اهداف سفر به هرمزگان عنوان داشت: برای تأمین زمین برای مسکن جامعه ایثارگری، اشتغال جامعه ایثارگری و ساماندهی گلزار شهدا را در این سفر دنبال خواهیم کرد و با استاندار هرمزگان تفاهم‌نامه‌ای خواهیم داشت.

وی درباره بیمه دی و وضعیت ارائه خدمات درمانی به خانواده شهدا و ایثارگران نیز عنوان داشت: در زمان ورود بنده به بنیاد، مشکلات جدی در این زمینه داشتیم اما اکنون بیمه دی با 9 هزار مرکز درمانی در سراسر کشور و همین طور تمامی مراکز تأمین اجتماعی تحت پوشش و قراردادهای ما قرار گرفته‌اند و عزیزانی که تحت پوشش این بیمه هستند و حتی اگر به مراکز بخش خصوصی و غیرقرارداد نیز مراجعه کردند، ظرف 48 ساعت هزینه آنها پرداخت شد.

اوحدی درباره پرونده شهدای سلامت در بنیاد شهید نیز عنوان داشت: کاری که این عزیزان با تأسی به فرهنگ ایثار و شهادت انجام می‌دهند، حرکتی عظیم است و ملت ما نیز قدردان این تلاش‌ها هستند. بر اساس آیین نامه اجرایی شورای عالی امنیت ملی، یک کمیته‌ای ملی تشکیل شد که مسؤولیت آن بر دوش وزارت بهداشت و درمان است و اعضای آن شامل سازمان برنامه و بودجه، بنیاد شهید و سازمان امور استخدامی کشور است. 

رئیس بنیاد شهید کشور ادامه داد: در استان‌ها نیز متناظر این کمیته به ریاست دانشگاه‌های علوم پزشکی تشکیل می‌شود که پرونده‌ها را بررسی و برای تصویب نهایی به تهران ارسال می‌کنند و بلافاصله تحت پوشش بنیاد شهید قرار می‌گیرد و تقاضا دارم دانشگاه‌های علوم پزشکی در استان‌ها این جلسات را برگزار و تصمیمات لازم را فورا به تهران ارسال کنند تا ما ظرف کمتر از یک روز اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

وی از رفتار دوگانه غربی‌ها در زمینه جلوگیری از انتقال ارز لازم برای خرید واکسن کرونا برای کشورمان نیز انتقاد کرد و گفت: آنهایی که مدعی رفتارهای حقوق بشری هستند، راه را برای تأمین واکسن برای ملت ایران بسته‌اند.

انتهای پیام/ 88055‌/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول