اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کارشناس امنیتی عراق: هدف تحرکات اخیر داعش ،فشار برای ابقای نظامیان آمریکاست

یک کارشناس امنیتی عراق با اشاره به تحرکات اخیر داعش در این کشور گفت که هدف از این تحرکات، اعمال فشار برای باقی ماندن نظامیان آمریکایی در این کشور است.

کارشناس امنیتی عراق: هدف تحرکات اخیر داعش ،فشار برای ابقای نظامیان آمریکاست

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «صفاء الاعسم» کارشناس امنیتی عراق امروز شنبه از تحرکات داعش همزمان با اعلام عقب‌نشینی آمریکا از عراق خبر داد.

الاعسم در مصاحبه با وبگاه «المعلومه» تصریح کرد که این تحرکات داعش هرگز هیچ تأثیری بر امنیت عراق نخواهد داشت.

او گفت که گروه تروریستی داعش به پایان راه خود رسیده است و هرگز به دوره قبلی کشتار، ترورها، تخریب و اشغال بازنخواهد گشت.

الاعسم همچنین گفت که هدف از انفجارهای اخیر در بغداد و برخی حملات در عراق ایجاد هیاهوی رسانه‌ای داعش همزمان با اعلام عقب‌نشینی آمریکا از عراق است.

این کارشناس امنیتی عراق تصریح کرد که اهداف این تحرکات کاملا مشخص است و آن اعمال فشار بر عراق برای باقی ماندن نظامیان آمریکایی است.

وی بر توانایی نیروهای عراقی برای نابودی گروه تروریستی داعش و ریشه‌کنی این غده سرطانی تأکید کرد. آمریکا دی ۱۳۹۸ در یک حمله هوایی شهید سردار «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» نائب رئیس سازمان الحشد الشعبی را در فرودگاه بغداد به شهادت رساند؛ به دنبال این اتفاق؛ پارلمان عراق مصوبه اخراج نظامیان تروریست آمریکا را تصویب کرد.

گروه‌ها و احزاب متعدد عراقی بر اجرای هر چه سریع‌تر این مصوبه تاکید دارند و مقامات عراقی هم در دیدار با مقامات آمریکایی بر لزوم خارج شدن هر چه سریع‌تر نظامیان آمریکایی از عراق طبق یک جدول زمانی مشخص تاکید دارند.

در همین ارتباط «متیو تولر» سفیر آمریکا در بغداد اخیرا تاکید کرد که آمریکا به روند کاهش نیروهای خود در عراق ادامه می‌دهد (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول