اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

یلدا مطلقا ممنوع!/ به خاطر یک شب، «آتش» به پا نکنید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه به خاطر شب یلدا، آتش کرونا را دوباره شعله‌ورد نکنید، گفت: دور‌همی‌ها به اقتصاد مردم آسیب می‌زند و منجر به تعطیلی می‌شود.

یلدا مطلقا ممنوع!/ به خاطر یک شب، «آتش» به پا نکنید

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، محمودرضا مرادی امروز در نشست امروز ستاد استانی  مقابله با کرونا، اظهار داشت: دورهمی های یلدا می‌تواند آتش کرونا را در کشور و استان شعله‌ور کند، از مردم خواست به خاطر یک شب زحمات این چندماهه برای کاهشی شدن سیر بیماری کرونا را به هدر ندهند.

وی ادامه داد: با توجه به سیر کاهشی کرونا در استان، برای کاهشی شدن سیر این بیماری تلاش‌های فراوانی در دو سه ماه اخیر با همکاری گسترده مردم صورت گرفته و هزینه‌های سنگینی هم از جمله اعمال تعطیلی‌های گسترده فعالیت اصناف، ممنوعیت ترددها، تلاش شبانه‌روزی کادر درمان و هزینه‌های سنگین دارو و تامین تخت و ... پرداخت شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بعد از این همه تلاش و خسارتی که متقبل شدیم، امروز شاهد سیر کاهشی بیماری هستیم، اما کوچک‌ترین غفلت می‌تواند دوباره ما را به وضعیت قبل برگرداند.

وی افزود: با توجه به در پیش بودن شب یلدا، حقیقتا نگران این شب و دورهمی‌های آن هستیم، چرا که می‌تواند به راحتی آتش کرونا را در کشور و استان دوباره شعله‌ور کند.

مرادی اضافه کرد: دورهمی‌های شب یلدا سنت دیرینه ایرانی‌هاست، اما امسال شرایط متفاوت است و برپایی این سنت می‌تواند به قیمت جان خیلی ها تمام شود.

وی افزود: دورهمی‌های شب یلدا بطور معمول در خانه بزرگان فامیل است و تجمع در خانه این افراد می‌تواند جان افراد سالمند را به خطر بیندازد بنابراین مطلقا ممنوع است.

مرادی گفت: اعمال محدودیت‌های تردد در شب‌های منتهی به یلدا ضروری است و با هر محدودیتی که به کاهش دورهمی‌ها و سیر کاهشی بیماری منجر شود موافقیم.

وی افزود: از تمام مردم می‌خواهیم که به خاطر یک شب زحمات این چندماهه را به باد ندهند و جان خود و عزیزانشان را به خاطر یک شب دورهمی به خطر نیندازند.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول