اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

طراح صحنه فیلم‌ «تایتانیک» درگذشت

پیتر لامونت، طراح صحنه فیلم های «جیمز باند» که برای فیلم «تایتانیک» اسکار گرفت ، در ۹۱ سالگی درگذشت.

طراح صحنه فیلم‌ «تایتانیک» درگذشت

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس به نقل از ورایتی، پیتر لامونت  نامزد چهار بار اسکار، که در ۱۸ فیلم «جیمز باند» کار کرد و برای طراحی «تایتانیک» جایزه اسکار دریافت کرد، درگذشت. او ۹۱ ساله بود.

 

مرگ لامونت روز جمعه توسط حساب رسمی ۰۰۷(جیمز باند) در توییتر اعلام شد که بیانیه ای از تهیه کنندگان مایکل جی ویلسون و باربارا بروکلی منتشر شده که در آن آمده است: پیتر لامونت عضوی بسیار محبوب از خانواده باند و غول صنعت بود. از زمان گلدفینگر (۱۹۶۴) با طراحی و زیبایی جیمز باند پیوندی ناگسستنی دارد.

 

لامونت با طراحی صحنه «فقط بخاطر چشمان تو» (۱۹۸۱) کار بر روی ۱۸ فیلم از ۲۵ فیلم «جیمز باند» از جمله ۹  فیلم از این مجموعه در مقام مدیر طراحی صحنه حضور داشت. او نمونه ای از موفقیت واقعی بود که ثابت کرد با استعداد و سخت کوشی به آرزوهای خود خواهید رسید.

 

وی در سال ۱۹۹۸ برنده جایزه اسکار برای طراحی صحنه فیلم «تایتانیک» شد. او همچنین برای طراحی صحنه فیلم های «ویولن‌نواز روی بام» (۱۹۷۱) ، «جاسوسی که مرا دوست داشت» (۱۹۷۷) و «بیگانگان» (۱۹۸۶) نامزد جایزه اسکار بهترین طراحی صحنه شد.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول