اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پکن اقدام ناوشکن آمریکایی در عبور از تنگه تایوان را محکوم کرد

پکن اقدام آمریکا در اعزام یک ناوشکن به تنگه تایوان را محکوم و این اقدام واشنگتن را تنش‌آفرین توصیف کرد.

پکن اقدام ناوشکن آمریکایی در عبور از تنگه تایوان را محکوم کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، فرماندهی بخش شرقی ارتش چین روز شنبه اعلام کرد که نیروی هوایی و دریایی این کشور ناوشکن «یواس‌اس ماستین» آمریکایی را رصد کرده که امروز (19 دسامبر/29 آذر) از تنگه تایوان عبور کرده است.

چین این اقدام آمریکا را باعث افزایش تنش‌ها و نه صلح در منطقه توصیف کرده و آن را محکوم کرد.

پکن تاکید کرده که عبور این ناوشکن آمریکایی،‌ پیام به طرف‌هایی است که به دنبال استقلال تایوان هستند.

در بیانیه‌ای که چین صادر کرده، آمده است: «آمریکا که از آرامش در تنگه تایوان هراس دارد، به صورت متعمدانه تنش‌ها در این منطقه را افزایش می‌دهد و پیام‌هایی را به نیروهایی که به دنبال استقلال تایوان هستند ارسال می‌کند که این اقدام به صورت جدی صلح و ثبات در تنگه را تهدید می‌کند.»

پکن پیش‌تر واشنگتن را متهم کرده بود که در تلاش برای استفاده از تایوان به عنوان ابزاری برای اهداف ژئوپلیتیکی خود در منطقه است.

در مقابل، نیروی دریایی آمریکا مدعی شده که ناوشکن «یو‌اس‌اس ماستین» این کشور عبور معمولی خود را از طریق تنگه انجام داد و گفت که این اقدام مطابق با قوانین بین‌المللی انجام شده است.

نیروی دریایی آمریکا هیچ اظهار نظری در این باره نکرد که آیا چین به ناوشکن آمریکایی برای عبور از این تنگه مجوز داده است یا خیر.

چین تایوان را بخشی از خاک خود می‌داند و آب‌های تنگه هرمز که سرزمین اصلی را از تایوان جدا می‌سازد بخشی از آب‌های منطقه‌ای چین به شمار می‌آید و پکن بارها اقدام نیروی دریایی آمریکا در عبور از این تنگه را محکوم کرده است.

با وجود اعتراض مداوم چین، این دوازدهمین بار طی یک سال گذشته به شمار می‌آید که واشنگتن اقدام به اعزام کشتی‌های نظامی به تنگه تایوان می‌کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول