اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

در آزمایشگاه پیش‌بالینی با تجهیزات ساخت ایران، بیش از 300 پروژه با همکاری 81 دانشگاه انجام شد

با تکیه بر توان داخلی و استفاده از تجهیزات «ایران ساخت» بیش از 300 پروژه در 2هزار و 459 ساعت با زمینه پیش‌بالینی انجام شد.

در آزمایشگاه پیش‌بالینی با تجهیزات ساخت ایران،  بیش از 300 پروژه با همکاری 81 دانشگاه انجام شد

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، آزمایشگاه پیش بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران سه سال پیش با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افتتاح شد. این مرکز با راه اندازی ۱۰ بخش آزمایشگاهی در حال فعالیت است و با تکیه بر توان داخلی و استفاده از تجهیزات ایران ساخت با انجام ۳۳۳ پروژه برای ۸۱ دانشگاه و پژوهشکده و اخذ ۴هزار و ۱۵ تصویر و ۲ هزار و ۴۵۹ ساعت خدمات تصویربرداری توانسته گام تاثیرگذاری در راستای پیشرفت علمی در زمینه مطالعات پیش بالینی بردارد.

این مجموعه با اتصال به شبکه آزمایشگاهی کل کشور شرایطی را مهیا کرده است تا محققان بتوانند با کمترین هزینه از خدمات این آزمایشگاه استفاده کنند که نتیجه آن مشارکت ۷۰ درصدی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ۲۳۴ پروژه و مشارکت ۳۰ درصدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تعدد ۹۹ پروژه است.

همچنین در راستای رسالت خود در ترویج و آموزش، آزمایشگاه پیش بالینی با هدف معرفی و آشنایی هر چه بیشتر محققان با مطلالعات پیش بالینی، تجهیزات و توان آزمایشگاهی این مرکز، تاکنون ۲۴ هزار و ۶۶۹ نفرساعت کارگاه آموزشی برگزار کرده است. 

علیرغم شیوع همه گیری ویروس کووید ۱۹ در پایان سال ۹۸، مدت زمان فعالیت آزمایشگاه و ارائه خدمات رشدی ۳.۵ برابری نسبت به سال ۹۷ داشته است و این رشد تا پایان آذر ۹۹ با رقم ۱.۵ درصد همچنان ادامه دارد. بر اساس آمار ارائه شده بیشترین ساعت فعالیت مربوط به آزمایشگاه MicroCT با یک هزار و ۱۸۲ ساعت خدمت و ۷۳۵ تصویر ثبت شده است.

آزمایشگاه آنالیز تصویر با ۵۱۰ ساعت خدمات پژوهشی و آنالیز ۳۸۶۰ تصویر ثبت شده در رتبه دوم این مرکز قرار گرفته است. طبق گزارشات ثبت شده از لحاظ تعداد تصویر اخذ شده بعد از آزمایشگاه آنالیز تصویر، آزمایشگاه  Optic با ۲۱۲۱ تصویر در رتبه دوم قرار دارد.

از میان سایر آزمایشگاه های مجموعه پیش بالینی، آزمایشگاه MicroPET با میزان فعالیت ۳۲۲ ساعت و ۷۱۳ تصویر اخذ شده در رتبه سوم و آزمایشگاه   Micro SPECTبا ۸۲ ساعت فعالیت پژوهشی و ۲۹۱ تصویر گرفته شده در رتبه چهارم به ارائه خدمات می‌پردازد. این آمار نشان‌دهنده فعالیت پویای این آزمایشگاه علیرغم ناشناس بودن این علم در ایران است که شرکت های دانش بنیان با محصولات ساخت ایران این  مهم را به هدف رسانده‌اند.

این آزمایشگاه نمونه یک مرکز است که توانمندی محققان و جوانان این مرز و بوم را به رخ می کشد. تجهیزات و دستگاه های این مرکز همگی ساخت شرکت های دانش بنیان است که قدم در مسیر آبادانی و ساختن ایران گذاشته اند و مسیر تحقیقاتیش بالینی را برای محققان هموار کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول