اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

وضعیت نارنجی در بناب شکننده است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار بناب گفت: شهرستان بناب همچنان در حالت نارنجی است و در صورت عدم رعایت دستورالعمل های صادره هر آن احتمال بازگشت به شرایط قرمز وجود دارد.

وضعیت نارنجی در بناب شکننده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، حمید بالغ در جلسه ستاد مدیریت شهرستانی مقابله با بیماری کرونا با اشاره به کاهش مبتلایان و میزان بستری روزانه در طول یک هفته اخیر در این شهرستان گفت: اعمال دقیق محدودیت های جدید کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم منجر به کاهش بستری های کرونا در بناب شد.

بر اساس این گزارش،  با اشاره به اعمال محدودیت ها در روزهای 29 و 30 آذر از مردم خواست برای اینکه در روزها و هفته های آتی شاهد افزایش مجدد آمار مبتلایان و بستری های کرونایی در شهرستان نباشیم، لازم است از برگزاری دورهمی های خانوادگی پرهیز کنیم.

وی تأکید کرد: شهرستان بناب همچنان در حالت نارنجی است و در صورت عدم رعایت دستورالعمل های صادره هر آن احتمال بازگشت به شرایط قرمز وجود دارد.

غربالگری 27 هزار نفر در اجرای طرح شهید سلیمانی

مدیر شبکه بهداشت و درمان بناب گفت: از ابتدای شیوع بیماری کووید19 تعداد 7 هزار و 811 نفر بیمار مشکوک به کووید19 در شهرستان بناب تحت درمان و آزمایشات لازم قرار گرفته اند که آزمایش 2 هزار و 800 نفر از آنها مثبت بوده است.

بر اساس این گزارش، دکتر علی نیّرپور در جلسه ستاد مدیریت شهرستانی مقابله با بیماری کرونا ضمن تبریک فرا رسیدن روز پرستار بیان کرد: طی این مدت 280 نفر به علت علایم مشکوک به کرونا در شهرستان بناب فوت کردند که 170 نفر از آنها مثبت کووید19 بوده است.

وی بیشترین درصد آمار فوتی ها را در شهرستان سنین بین 60 الی 80 سال اعلام و اظهار کرد: جا دارد به عنوان متولی نظام سلامت در شهرستان از زحمات و همکاری فرماندار محترم، نیروهای نظامی، انتظامی، اصناف و قشرهای مختلف مردم علی الخصوص بسیج و سپاه ناحیه بناب که در قالب طرح شهید سلیمانی از کادر درمانی شهرستان حمایت کرده و کمک حال آنها بودند، تقدیر و تشکر کنم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بناب تصریح کرد: ظرف دو هفته گذشته با اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی با همکاری بسیج توانستیم در سطح شهرستان 27 هزار نفر را غربالگری کنیم.

نیّرپور افزود: همچنین لازم می بینم از همکاری تنگاتنگ نیروی انتظامی و اماکن نیروی انتظامی که با انجام 820 بازدید از صنوف مختلف در کنترل شیوع ویروس کرونا کمک کردند، تقدیر و تشکر کنم.

 

توزیع 600 بسته حمایتی در قالب طرح شهید سلیمانی در بناب

فرمانده سپاه ناحیه بناب از تداوم طرح شهید سردار سلیمانی در این شهرستان خبرداد و گفت: 600 بسته حمایتی بین نیازمندان در شهرستان توزیع شد.

یحیی حیدری در جلسه ستاد مدیریت شهرستانی مقابله با بیماری کرونا با تأکید بر اینکه با نظارت دقیق همه بسته های غذایی به دست نیازمندان واقعی خواهد رسید؛ افزود: این بسته های حمایتی با شعار یلدای مهربانی در قالب 700 بسته حمایتی نیز تهیه و بین افراد محروم توزیع خواهد شد.

وی با بیان اینکه 120 بسیجی در اجرای طرح غربالگری و اجرای طرح سردار شهید سلیمانی در بناب با مسئولین بهداشت و درمان شهرستان همکاری کردند؛ اظهار کرد: باید این طرح همچنان ادامه یابد، چرا که در صورت سست کردن این طرح باز شاهد اوج ویروس کرونا در شهرستان خواهیم شد.

فرمانده نیروی انتظامی بناب نیز در این جلسه از پلمب 104 واحد صنفی متخلف در بناب خبرداد و گفت: همکاران بنده در نیروی انتظامی در قالب بازرسی های مشترک 712 مورد نیز از صنوف مختلف بازدید داشتند.

سهراب شفقی افزود: در راستای اجرای محدودیت ها در مقطعی که شهرستان نارنجی بود، 142 نفر اعمال قانون شدند و در مقطعی که شهرستان حالت قرمز بود 87 مورد اعمال قانون شدند.

این افسر انتظامی در ادامه ضمن دعوت از مردم جهت همکاری خاطرنشان کرد: در صورت عدم رعایت محدودیت های جدید همچنان رانندگان متخلف اعمال قانون خواهند شد.

گزارش فارس حاکی است، شهرستان 150 هزار نفری بناب در 110 کیلومتری جنوب تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی واقع شده و به علت قرار گرفتن این شهرستان در وضعیت نارنجی همه تلاش های صورت گرفته توسط مسئولان طی روزهای اخیر با توجه به دستورالعمل های ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در راستای تشویق مردم برای پرهیز از دورهمی ها و تجمعات خانوادگی و فامیلی در روز آخر ماه آذر و شب یلدا بوده است تا این شهرستان مجدداً به وضعیت قرمز باز نگشته و از شدت شیوع ویروس کرونا در بین مردم کاسته شود.

انتهای پیام/60004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول