اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

اعتبار ویژه سختی کار پرستاران بخش کرونا باید ترمیم شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: برای پرستارانی که مستقیم در بخش کرونا بودند، اعتباری دادند که همه دانشگاه‌ها نسبت به آن معترضند که باید این اعتبار ترمیم شود تا عملا سختی کار پرداخت شود.

اعتبار ویژه سختی کار پرستاران بخش کرونا باید ترمیم شود

به  گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، علی اسماعیلی‌ندیمی صبح امروز در آیین تجلیل از پرستاران حوزه علوم پزشکی رفسنجان با تبریک روز پرستار اظهار کرد: نامگذاری میلاد حضرت زینب (س) به نام روز پرستار این مطلب را در ذهن انسان تداعی می‌کند که پرستاری بسیار کار سختی‌ست چون خود حضرت زینب (س) هنگامی پرستاری قافله کربلا را به عهده گرفتند که تقریبا هیچ مردی در قافله نبوده و همه رنج‌ها بر عهده ایشان بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان عنوان کرد: کادر پزشکی، پرستار و درمانی همیشه با کارهای سخت روبه‌رو بوده‌اند اما کم‌لطفی و کم‌توجهی در جامعه در حق این تیم سختکوش کم نبوده است.

وی ادامه داد: بحران کرونا نشان داد، سلامت مردم، امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی همیشه باید در سقف دیده شود. بحران بسیار سختی در طول 9 ماه گذشته پشت سر گذاشتیم به‌قدری تأثیرگذار بوده که کادر درمانی نیاز به تجدید قوای ذهنی دارند این نیروها پس از این همه سختی به اندک تلنگری به هم می‌ریزند.

اسماعیلی‌ندیمی با بیان اینکه هزاران مریض در طول این مدت بستری شدند که اکثر آنها کرونا داشتند، تصریح کرد: در جامعه‌ای که بعضی از افراد واهمه داشتند پا به بیمارستان بگذارند حتی پدر و مادرشان بستری شدند، از ترس کرونا وارد بیمارستان نشدند، اما پرستاران همه وقت‌شان صرف مراقبت از بیماران بود که با هیچ عدد و رقمی این جان‌فشانی‌ها سنجیدنی نیست.

وی در ادامه با اشاره به این مطلب که قرار بود حق جذب 50 درصدی به پرسنل بهداشت و درمان اضافه شود و مصوبه هیئت امنا هم فرستاده شده، افزود: امیدواریم از اول دی‌ماه این 50 درصد اعمال شود و برای پرستارانی که مستقیم در بخش کرونا بودند، اعتباری دادند که همه دانشگاه‌ها نسبت به آن معترضند که باید ترمیم شود تا عملا سختی کار پرداخت شود.

اسماعیلی‌ندیمی اضافه کرد: افزایش اختصاص پایه ثابتی که اثر پایدارتری در احکام حقوقی داشته باشد دیگر مطالبه‌ در این خصوص است چرا که در دنیا هم این اتقفاق افتاد و متوجه شدند که نیروی انسانی و تجهیزات تعیین‌کننده است.

وی یادآور شد: همه نیروهای پرستاری در دانشکده‌ها و اعضای هیئت علمی دانشکده‌ها را فراخوان دادیم با همت و همکاری پرسنل بیمارستان و همه تیم پرستاری در طول 9 ماه گذشته متعهدانه کار مردم را انجام دادند البته اگر مردم حرف ما را گوش کنند و رعایت کنند تعداد بیمارمان در واحد زمان کمتر می‌شود و مراقبت بهتر می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان خاطرنشان کرد: در بعضی روزها بین 15 تا 20 نفر از پرسنل پرستاری و نیروهای خدماتی ما به کرونا مبتلا می‌شدند و به سختی جایگزین صورت می‌گرفت.

مجید فصیحی‌هرندی فرماندار رفسنجان بیان کرد: یکی از راه‌های اساسی توسعه متوازن در همه جهان نیروی انسانی است ولی نباید به عنوان یک ابزار به نیروی انسانی نگاه کرد. یکی از مواهب بیماری کرونا همین مطلب بود که نیروی انسانی مهمترین موضوع است و نقش اساسی دارد.

وی ادامه داد: پرستاران و کادر پزشکی مانند رزمندگان جنگ هستند. ویروس کرونا همه را مورد هدف قرار داده بنابراین باید تا پایان کرونا همکاری خودمان را ادامه دهیم تا این ویروس ریشه‌کن شود.

700 پرستار بیمارستان علی‌بن ابیطالب (ع) درگیر بیماران کرونایی

علی موسوی رئیس بیمارستان علی‌بن ابیطالب (ع) رفسنجان در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: بیمارستان‌ علی‌بن ابیطالب (ع) رفسنجان تعداد 700 نفر پرستار دارد که در طول بحران کرونا همه این پرستاران به بیماران کرونایی خدمات‌رسانی می‌کردند و درگیر بودند و هم‌اکنون هم این خدمات ادامه دارد.

وی در این روز یاد پرستار شهیده مدافع سلامت "زهرا حسن‌رمضانی" از پرسنل این بیمارستان که در اثر کرونا جان خود را از دست داد را گرامی داشت.

انتهای پیام/80016/ب

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول