اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

تاکید استاندار فارس بر تکمیل یادمان‌های نیمه‌تمام شهدا

استاندار فارس بر اولویت‌بندی و تکمیل یادمان‌های شهدا در شهرستان‌های استان تاکید کرد.

تاکید استاندار فارس بر تکمیل یادمان‌های نیمه‌تمام شهدا

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، عنایت الله رحیمی شب گذشته در جلسه شورای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس بر اولویت‌بندی و تکمیل یادمان‌های نیمه‌تمام در شهرستان‌ها تاکید کرد.

وی ضمن اشاره به برگزاری مسابقه با این محور گفت: نیاز است ۱۲۴ یادمان شهدای گمنام با تاکید بر مراکز شهرستان‌ها جز شیراز اولویت بندی شود.

رحیمی با بیان اینکه دفن شهدای گمنام در استان فارس کار بسیار خوبی است، افزود: همه فرمانداران شهرستان‌ها در این راستا باید همکاری لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه کسانی که درخواست حضور شهید گمنام دارند باید مقدمات و بخشی از هزینه‌ها را تقبل کنند، گفت: رها کردن شهید نوعی بی توجهی بوده  و قابل قبول نیست.

استاندار فارس در ادامه با تاکید بر تکمیل موزه دفاع مقدس در استان گفت: از سال ۸۴ تا کنون حدود ۱۷.۵ میلیارد تومان اعتبارات دولتی به این پروژه اختصاص یافته که بیش از ۱۰.۵ میلیارد تومان از این اعتبار در سال ۹۹ تخصیص یافته که در مقایسه با سال های گذشته چندین برابر شده است.

رحیمی با بیان اینکه این پروژه افتخاری برای استان فارس است و تاثیر به‌سزایی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارد، تصریح کرد: باید دسترسی به محل این یادمان بررسی و کنترل شود تا مسیر قابل قبولی داشته باشیم و در این زمینه نیاز است راهداری با دستگاه‌های خود پای کار بیاید و برای دکوپاژ سایت نیز شهرداری باید اقدامات لازم را انجام دهد.

استاندار فارس در بخش پایانی سخنانش به مسابقه طراحی المان هم اشاره و بر تشکیل کمیته پیگیری برای تحقق این مهم تاکید کردد و افزود: مسابقه طراحی باید هم بیان کننده مقاومت و هم شهید بوده و در همه نقاط شهر قابل رویت باشد؛ چراکه این المان علاوه بر نماد معنوی برای شهر شیراز، باید یک نماد شهری مثل برج میلاد و میدان ازادی تهران باشد.

 انتهای پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول