اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

توسعه راه‌های روستایی فارس شتاب می‌گیرد

با انعقاد تفاهم‎نامه همکاری میان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و بسیج سازندگی فارس، توسعه راه‌های روستایی فارس شتاب می‌گیرد.

توسعه راه‌های روستایی فارس شتاب می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، با حضور رئیس سازمان بسیج سازندگی و مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس، طی نشست مشترک در راستای اجرای منویات و فرامین بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب اسلامی، مبنی بر لزوم" محرومیت زدایی" و رسیدگی به امور مستضعفین و محرومین به‌عنوان ولی نعمتان انقلاب اسلامی، ایجاد ثبات و امنیت پایدار با هدف احداث، توسعه و نگهداری راه، ابنیه فنی و ساختمان های مرتبط به راه و پل های مواصلاتی روستایی بعنوان یکی از سرمایه های ملی و عامل توسعه اجتماعی و اقتصادی در مناطق محروم و جذب مشارکت های مردمی ، تفاهم نامه مشترک همکاری فیمابین منعقد شد.

در این نشست، اسماعیل قزل سفلی طی سخنانی با تبریک فرا رسیدن میلاد فرخنده حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار و ایام هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری، هدف از انعقاد این تفاهم نامه مشترک را استفاده از ظرفیت و توانمندی های موجود بسیج جهت ارائه به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با رویکرد هم افزایی بین بخشی در راستای احداث و توسعه راه های روستایی استان اعلام کرد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس در این جلسه، جاده و راه را رکن مهم توسعه و پیشرفت در هر کشوری دانست و اظهار داشت: استان فارس هم از این قاعده مستثنی نیست. در این میان، راه های روستایی اهمیت ویژه تری دارد، چرا که استان فارس با وسعت زیاد، بیش از یک هزار کیلومتر راه روستایی دارد.

وی گفت: بنا است در این تفاهم‌نامه مشترک، بسیج سازندگی در راستای احداث، تعمیر، نگهداری، ابنیه و پل‌های مواصلاتی روستایی که عامل پیشرفت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان محسوب می شود، در کنار مجموعه مهم و اثرگذار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قرار بگیرد.

قزل سفلی تصریح کرد: ورود ما به عنوان مجموعه بسیج که در قالب برنامه جامع محرومیت‌زدایی مردم پایه مجموعه بسیج سازندگی استان در حال انجام است، دارای چند ویژگی است: اول اینکه از ظرفیت‌های مشترک با هماهنگی و هم‌افزایی در جهت توسعه راه‌های روستایی به مجموعه اداره کل راهداری استفاده کنیم؛ اگرچه استان فارس و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای موقعیت خوبی را در کشور دارد اما حضور بسیج در کنار نیروهای خدوم راهداری، برای شتاب‌بخشی بیشتر به ارائه این خدمات است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان فارس ادامه داد: بسیج از یک شبکه بزرگ از نیروهای متخصص و متعهد برخوردار است که امروز از این ظرفیت برای شتاب بخشی به فعالیت های راهداری استفاده می کند و در کنار مجموعه راهداری قرار می‌گیرد.

قزل سفلی افزود: این تفاهم نامه مشترک را فصل جدیدی در چارچوب همکاری های مشترک در کنار راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دانست که می تواند اثرات مهمی را داشته باشد، از جمله بسترسازی در توسعه و پیشرفت راه های روستایی، برای به وجود آمدن یک اقتصاد شکوفا در سطح استان فارس.

وی اظهار کرد: این کار را چراغ امیدی برای آبادانی، پیشرفت و توسعه روستاها دانست که مطمئنا برای امیدآفرینی به روستاییان برای استفاده از این راه ها کمک می کند.

قزل‌سفلی با اشاره به اینکه در اذهان چنین جا افتاده که برای پیشرفت، روستاییان باید به شهر بیایند، گفت: واقعیت این است که ما شهرنشین‌ها برای سلامت و آسایش خود باید به روستاها مراجعه کنیم.

تسهیل و تسریع حمل و نقل جاده ای به همراه افزایش کارآفرینی،  از اثرات دیگر این تفاهم نامه است که رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس بر آن تأکید کرد.

در ادامه علیرضا سیاهپور نیز با تبریک فرا رسیدن ایام میلاد بانوی صبر و استقامت حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار و تقارن این میلاد خجسته در ایام گرامیداشت هفته حمل و نقل ، رانندگان و راهداری گفت: استان فارس دارای ۱۱ هزار کیلومتر راه روستایی است که ۶۰ درصد آن آسفالته و ۴۰ درصد راه خاکی و شوسه می باشد. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس با اشاره به اجرای طرح ابرار( اقدام برای راههای اولویت دار روستایی) در استان فارس افزود: در فاز اول اجرای این طرح ساماندهی ۱۲۸ کیلومتر از راههای روستایی را آغاز کردیم که بخش عمده ای از آن در حال اجراء می باشد و در فاز دوم این طرح نیز ساماندهی ۵۲۰ کیلومتر از راه های روستایی و فرعی  استان هدف ما خواهد بود.

وی ادامه داد: امید داریم در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به‌عنوان سال " جهش تولید" نام گذاری گردیده است با استفاده بهینه از توانمندی ها و ظرفیت های  سازمان بسیج سازندگی فارس به ویژه در حوزه نیروی انسانی  جهادی و متخصص و ماشین آلات و تجهیزات موجود ، بتوانیم در فازهای مختلف احداث و توسعه راه های روستایی فارس موثر تر از گذشته اقدام نماییم.

سیاهپور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه توسعه راههای روستایی فارس شتاب می گیرد افزود: یک هزار و ۸۴۴ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان فارس دارای راه آسفالته و ۱۵۹ روستای ۲۰ خانوار به بالا نیز فاقد راه روستایی آسفالته هستند که امید داریم در قالب این تفاهم نامه و همچنین طرح ملی ابرار از نعمت راه روستایی مناسب برخوردار شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس با اشاره به اینکه نزدیک به ۳۰ هزار و ۶۰۰ روستا در استان فارس وجود دارد اظهار داشت: از این تعداد نزدیک به ۱۶۰۰ روستای زیر ۲۰ خانوار در فارس وجود دارد و تعداد روستاهای زیر ۲۰ خانوار فاقد آسفالت در استان ۹۳۲ روستا می باشد.

وی یادآور شد: این تفاهم نامه مشترک نقاط قوت بسیاری دارد که از جمله آن می توان به بهره گیری از امکانات و ظرفیت های مهندسی بسیج و سپاه در احداث راه های روستایی و پل های مواصلاتی اشاره کرد که امیدواریم با این اقدام شاهد توزیع عادلانه توسعه در راه های روستایی استان باشیم.

انتهای پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول