اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

واشنگتن‌پست: دستیاران ترامپ مخفیانه دنبال شغل جدید هستند

«واشنگتن‌پست» در گزارشی نوشت با وجود اینکه رئیس‌جمهور آمریکا هم‌چنان متعهد به مبارزه علیه نتایج انتخابات شده اما دستیاران وی مخفیانه به دنبال تغییر شغل و ادامه زندگی خود هستند.

واشنگتن‌پست: دستیاران ترامپ مخفیانه دنبال شغل جدید هستند

به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، روزنامه «واشنگتن پست» در گزارشی به امتناع دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا از پذیرش شکست در انتخابات اشاره کرد و نوشت: در حالی که ترامپ متعهد شده که به مبارزه علیه نتایج انتخابات ادامه دهد، اما دستیاران وی مخفیانه به دنبال شغل جدید و ادامه زندگی خود هستند.

به نوشته این روزنامه آمریکایی، «مایک پنس»، معاون ترامپ به دنبال خانه جدیدی در حومه‌های شهر واشنگتن است و در نظر دارد به منظور انجام یک سخنرانی خداحافظی در روزی که کنگره به شمارش آرای الکترال می‌پردازد (ششم ژانویه ۲۰۲۱) به یک سفر خارجی برود.

«مارک میدوز»، رئیس کارکنان کاخ سفید نیز درباره باز‌گشایی یک شرکت مشاوره‌ای با دیگر متحدان و دستیاران در کاخ سفید بحث کرده است.

همچنین «لری کادلو»، مشاور ارشد اقتصادی کاخ سفید نیز به دوستان خود گفته که در نظر دارد به شغل رادیو و تلویزیون باز‌گردد و برنامه‌های دیگری را هم در نظر دارد.

واشنگتن پست در ادامه نوشت، دستیاران ترامپ بی‌سر و صدا برای شغل بعدی خود آماده می‌شوند، دوستان او در حال ابراز اختلاف نظرات خود هستند و اعضای کابینه نیز مصاحبه‌هایی برای خداحافظی ارائه می‌دهند.

این روزنامه آمریکایی همچنین نوشت این اقدامات مخفیانه و پشت پرده، بر این واقعیت تأکید می‌کند که اگرچه ترامپ ممکن است به مبارزات خود علیه نتایج انتخابات ادامه دهد، اما دوران تصدی او به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا رو به پایان است.

از سوی دیگر کاخ سفید نیز در روز‌های پایانی، در حال گماشتن وفاداران خود در شغل‌هایی از جمله هیئت مدیره نهاد‌های مختلف آمریکا هستند. برای مثال «کلین کانوی»، مشاور سابق ترامپ قرار است عضو هیئت مدیره آکادمی نیرو‌ی هوایی آمریکا شود.

یکی از منابع آگاه نیز به شرط ناشناخته ماندن گفته که کاخ سفید این جایگاه‌ها را برای افراد وفادار به دولت قبلی به عنوان هدیه در نظر گرفته است و در برخی موارد، این افراد چهار یا شش سال و حتی در دولت بایدن نیز در این شغل‌ها باقی خواهند ماند.

چهار فرد آگاه که از نزدیک با ترامپ در ارتباط بوده‌اند نیز گفته‌اند که وی در این روز‌ها بیشتر وقت را در محل اقامت خود گذرانده و با متحدان خود در تماس بوده است.

یکی از مشاوران هم که اخیراً با ترامپ صحبت کرده گفت که رئیس‌جمهور آمریکا در تلاش است بعد از بیستم ژانویه باز هم در قدرت بماند. این مشاور گفته او عصبانی است و مطمئن نیست که آیا او واقعاً می‌خواهد این کار را انجام دهد یا خیر.

برخی از گزارش‌های رسانه‌های آمریکایی نیز حاکی است که ترامپ قصد دارد در روز‌های پایانی دولت خود برخی از نزدیکان و دستیارانش را عفو کند.

«مایکل فلین»، مشاور امنیت ملی پیشین رئیس جمهور آمریکا که با عفو ترامپ از زندان آزاد شده هفته گذشته گفت باید با استقرار ارتش انتخابات ریاست جمهوری را دوباره برگزار کرد.

فلین گفت: «اگر او (ترامپ) بخواهد، می‌تواند در ایالت‌های چرخشی از توانایی‌های نظامی استفاده کند و آن‌ها را در این ایالات مستقر کرده و به طور اساسی انتخابات را در هر یک از آن‌ها مجدداً برگزار کند».

با وجود اینکه مجمع گزینندگان در سراسر ایالات متحده آمریکا، رسماً پیروزی جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب این کشور را تأیید کردند، اما ترامپ همچنان در تلاش است به دیگران بقبولاند که انتخابات متقلبانه بوده است. وی بار‌ها نیز در پیام‌های توئیتری خود را پیروز انتخابات دانسته است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول