اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

آزمون: به نقطه صفر رسیده‌ایم/به عنوان سرمربی تیم ملی فراموش شده‌ام

سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان کشورمان گفت: وقتی دیدم در رنکینگ فیفا جایی نداریم ناراحت شدم اما باید دوباره از نو شروع کنیم.

آزمون: به نقطه صفر رسیده‌ایم/به عنوان سرمربی تیم ملی فراموش شده‌ام

مریم آزمون در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص اینکه تیم ملی فوتبال بانوان ایران در آخرین رده‌بندی فیفا هیچ جایگاهی نداشته اظهار داشت: احساس می‌کنم به عنوان سرمربی تیم ملی فراموش شده‌ام. درست است که کرونا مزید بر علت شد برنامه‌ها و اردوها تعطیل شود اما در بخش مردان هم اردوها تشکیل و هم ۳ بازی در فیفا دی انجام شد.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران ادامه داد: انگشت اتهام را به سوی کسی دراز نمی‌کنم اما ما نسبت به دیگر کشورها فوتبال را دیر شروع کرده و تلاش کردیم در رده‌بندی فیفا جای بگیریم. زمانی که وارد رنکینگ شدیم حتی در برخی از سالها شاهد صعود هم بودیم اما در ادامه حضورمان و اردوها بستگی به شرایطی داشت که از کنفدراسیون فوتبال آسیا یا فیفا دعوت‌نامه‌ای می‌آمد و ما در مسابقه‌ای شرکت می‌کردیم مانند کسب سهمیه المپیک.

* برای انتخابی المپیک یک دیدار دوستانه هم نداشتیم

آزمون یادآور شد: برای حضور در انتخابی المپیک حتی یک دیدار دوستانه نداشتیم در حالی که بازی‌های دوستانه کمک می‌کند هم از نظر فنی و روحی آماده شویم هم در جایگاه ما در فیفا تاثیرگذار است.

وی با اشاره به اینکه باید برنامه‌ریزی خوبی انجام شود، یادآور شد: تیم‌های دنیا همه با برنامه هستند، مثلا می‌دانند قرار است در طول چند سال به کجا برسند. درست است که ما در این سالها کارهای زیادی انجام داده‌ایم اما کافی نبوده و همین باعث شد از رنکینگ خارج شویم.

* استعدادیابی به چه قیمتی؟

آزمون همچنین به برنامه‌های استعدادیابی اشاره کرد و گفت: ما کار استعدادیابی انجام دادیم و تیم نوجوانان را قوی کردیم اما به چه قیمتی؟ به قیمت رها کردن تیم بزرگسالان؟ کی‌روش با تیم‌هایی دیدار دوستانه برگزار می‌کرد که خیلی‌ها انتقاد می‌کردند آیا این بازی‌ها بار فنی به تیم ما اضافه می‌کند؟

* روابط بین‌الملل محدودی داریم

سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان کشورمان با بیان اینکه روابط بین‌الملل ما محدود است، تصریح کرد: برنامه کی‌روش این بود که رنکینگ تیم ما را بالا ببرد و حتی در جام جهانی در بین ۳۰ تیم برتر دنیا شدیم. وقتی در فیفا دی دیدارهای دوستانه برگزار کنیم فیفا متوجه می‌شود که ما برنامه‌ریزی می‌کنیم و این ارتباط را با کشورهای دیگر داریم.

آزمون گفت: اهمیت به فوتبال بانوان باعث می‌شود ما خیلی بهتر ظاهر شویم. همیشه در تورنمنت‌ها در بازی آخر خیلی بهتر از بازی اول هستیم و همیشه می‌گوییم ای کاش تازه تورنمنت آغاز شده بود. این نشان می‌دهد روابط بین‌الملل ما محدود است.

وی خاطرنشان کرد: باید به فوتبال بانوان بیش از این اهمیت داده شود. از وقتی شنیدم که از رنکینگ خارج شدیم خودم را می‌بینم که کاملا از گود خارج شده‌ام. وقتی از انتخابی المپیک آمدم هیچ برنامه و کاری برای انجام دادن نداشتیم اما به جرات می‌گویم حداقل برای بیش از ۱۰۰ نفر از دختران ایرانی پروفایل داریم و می‌توانیم تست‌های مختلف انجام دهیم.

* باید از نو شروع کنیم

آزمون با بیان اینکه باید دوباره از نو شروع کنیم، عنوان کرد: الان به نقطه صفر رسیده‌ایم. ما به برنامه مدون نیاز داریم که فقط متکی به یک فرد نباشد بلکه یک گروه کمک کند. می‌توان مانند دیگر کشورها یک کارگروه تشکیل داد. در نهایت این فدراسیون است که باید این برنامه‌ها را حمایت کند. این بار باید با قدرت برگردیم و از همه برنامه‌ها برای بازگشت به رنکینگ استفاده کنیم. تیم‌های همسایه خوبی داریم که می‌توانیم با آنها دیدار دوستانه داشته باشیم اما متاسفانه این برنامه‌ریزی را نداریم. واقعا از این موضوع ناراحت شدم اما بعید نبود.

وی ادامه داد: دنیا ما را می‌بیند که بعد از انتخابی المپیک هیچ کاری نکرده‌ایم. امیدوارم با اتفاقاتی که در فدراسیون فوتبال رخ می‌دهد، هر شخصی که ریاست را برعهده می‌گیرد بتواند جایگاهی را به فوتبال و فوتسال بانوان اختصاص دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول