ناصر فغفوری امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در راستای نظم دهی و انسجام بیشتر به فرایند تنظیم بازار، اصلاح نظام توزیع و نظارت بر واحدهای توزیعی، تولیدی و خدماتی، بازرسیهای مستمر توسط اکیپهای بازرسی و نظارت در ادارات صنعت، معدن و تجارت استانها صورت میگیرد.
وی با اشاره به مواد ۵ و ۶۵ قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و قانون نظام صنفی و ماده 6 قانون تعزیرات حکومتی، درج قیمت و نصب اتیکت و برچسب و صدور فاکتور در مورد همه کالاها و خدمات را مورد تاکید قرار داد و از هموطنان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف و یا اجحاف در حق مصرفکننده از طریق سامانه ۱۲۴ و یا مراجعه به پورتال سازمان و همچنین در استانها نیز با ارائه شکایات خود به ستادهای خبری مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ، مسؤولان ذیربط را در جریان قرار داده تا رسیدگی لازم صورت پذیرد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به نقش تاثیرگذار گزارشات مردم در مشاهده با تخلفات گفت: در ۹ ماهه سال جاری ۲ هزار و ۱۴۷ شکایت مردمی از واحدهای صنفی دریافت و رسیدگی شده است.
وی با اشاره به اینکه از شکایات دریافتی یک هزار و ۲۰ مورد به صورت تلفنی و ۸۴۸ مورد به صورت حضوری در ستاد خبری سازمان وصول شده است، گفت: علاوه بر دریافت ۲۰۶ شکایت به صورت کتبی، ۷۶ مورد نیز از طریق سایت، اپلیکیشن آپ و پیامگیر ۱۲۴ به بازرسان سازمان ارسال شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان یادآور شد: پس از بررسی شکایات، ۷۱۰ مورد از شکایات صحیح بوده که برخوردهای قانونی با متخلفین صورت گرفت.
وی با بیان اینکه در طول ۹ ماه گذشته از سال جاری ۳۳ هزار و ۵۴۷ مورد بازرسی از صنوف استان صورت گرفته است که برای هزار و ۸۵۹ واحد پرونده تخلف تشکیل شد، گفت: ارزش ریالی تخلفات صورت گرفته در استان بالغ بر ۸۵۸ میلیارد و ۸۷۰ میلیون تومان است.
انتهای پیام/73005/ق