اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

روند کاهشی بیماری کرونا در سمنان/ خدمت پرستاران جاودانه خواهد ماند

استاندار سمنان با بیان اینکه نقش پرستاران و کادر بهداشت و درمان در خدمت به آحاد مردم جاودانه خواهد ماند، گفت: بر اساس آخرین اعلام ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا شاهد سیر نزولی و روند کاهشی بیماری کرونا در این استان هستیم.

روند کاهشی بیماری کرونا در سمنان/ خدمت پرستاران جاودانه خواهد ماند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علیرضا آشناگر بعدازظهر امروز در ارتباط تصویری با ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان و آئین بزرگداشت روز پرستار با تبریک میلاد فرخندهٔ حضرت زینب کبری (س)، فرا رسیدن روز پرستار را به پرستاران استان و عموم مسلمانان جهان تبریک و تهنیت گفت.

وی تصریح کرد: با توجه به حدیث نبوی امنیت و سلامت دو نعمت مجهول و ارزشمند هستند که لازم و ملزوم یکدیگرند و بعضاً ما انسان‌ها تا زمانی که در سلامت و آرامش می‌باشیم، از این دو غافلیم.‌

استاندار سمنان اضافه کرد: به‌واسطه شیوع کرونا در ۱۰ ماه اخیر علی‌رغم آنکه دل‌هایمان به هم نزدیک است؛ اما ناگزیریم تا دور از یکدیگر باشیم تا آسیب نبینیم.‌

آشناگر پرستاران و کادر بهداشت و درمان، را حافظان و پاسداران سلامت نامید و گفت: همه ما قدردان تلاش و زحمات مجموعه کادر بهداشت و درمان استان سمنان هستیم و نیک می‌دانیم که آنها با ایثارگری و مجاهدانه برای سلامت آحاد مردم تلاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه بی‌تردید نقش پرستاران در خدمت به مردم جاودانه خواهد ماند، عنوان کرد: در کشور ما ایفای نقش پرستاران، نه به‌عنوان یک شغل، بلکه یک رابطه صمیمانه و عاشقانه بین کادر پرستاری و بیماران است؛ ‌بیمار وقتی روی تخت بیمارستان قرار می‌گیرد، جز به لطف خدا و تلاش کادر پزشکی و پرستاری، امیدی ندارد.‌

رئیس ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا با اشاره به شیوع کرونا در استان سمنان و میهن اسلامی عنوان کرد: در مقوله بیماری کرونا، همه نیک می‌دانیم که برای این ویروس درمان قطعی و داروی مشخصی، معرفی نشده و آنچه در این شرایط ضرورت دارد، آرامش و آسودگی بیماران است که بی‌تردید این مهم به‌وسیله پرستاران فراهم می‌شود.‌

آشناگر تأکید کرد: نه‌تنها بیماران، بلکه اعضای خانواده و تمامی اقشار مختلف جامعه قدردان زحمات پرستاران میهن اسلامی‌مان هستند.

وی پرستاری را یکی از سخت‌ترین مشاغل در شرایط فعلی عنوان و تأکید کرد: جز عشق، ایثار و مجاهدت، کلمه دیگری را نمی‌توان برای بیان زحمات و خدمات پرستاران عنوان کرد.

استاندار سمنان با تشبیه خدمات امروز پرستاران با دوران دفاع مقدس گفت: تصاویر ناب و پرارزشی که مردم ایران اسلامی از مجاهدت رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس در خاطره دارند، امروز در وجود پرستاران و کادر بهداشت و درمان هویدا شده و قابل‌مشاهده است.

خدمات‌رسانی در بیمارستان‌های سمنان رضایت‌بخش است

آشناگر گفت: با وجود آنکه مشکلاتی در حوزه فعالیت بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان سمنان وجود دارد؛ اما درمجموع از وضعیت خدمات‌رسانی در بیمارستان‌های استان سمنان رضایت دارم.

وی با قدردانی از تلاش خالصانه و متعهدانه مجموعه کادر بهداشت و درمان استان سمنان در دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی سمنان و شاهرود گفت: هم‌زمان با شیوع کرونا در اسفند سال گذشته، استان سمنان به‌واسطه قرار گرفتن در دو کریدور اصلی شرق به غرب و شمال به جنوب و نیز همسایگی با هشت استان بزرگ کشور به‌شدت در معرض تهدید شیوع این ویروس قرار گرفت.‌

استاندار سمنان اضافه کرد: با وجود آنکه در ابتدای بحران کرونا همه ما به‌نوعی غافلگیر شیوع ویروس شدیم؛ اما به‌سرعت بر این بیماری اشراف پیدا کرده و با همت رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی شاهرود و سمنان و زحمات کادر بهداشت و درمان موفق شدیم تا روند صعودی این بیماری را متوقف و بر اساس آخرین اعلام ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا شاهد سیر نزولی و روند کاهشی این بیماری در استان باشیم.‌

آشناگر با اظهار رضایت از وضع خدمات‌رسانی مراکز بهداشتی و درمانی استان سمنان گفت: با وجود آنکه مشکلاتی در برخی مراکز درمانی استان وجود دارد؛ اما باید به این نکته نیز توجه کرد که کشور ما در معرض ناجوانمردانه‌ترین تحریم‌ها قرار دارد و با تمام محدودیت‌هایی که حتی برای تبادل پول، خرید دارو و تأمین واکسن به انجام رسیده است؛ اما همچنان کادر بهداشتی و درمانی کشور و استان ما به‌صورت خستگی‌ناپذیر و مجاهدانه تلاش می‌کند تا با فائق آمدن بر این بیماری، بار دیگر شادی و نشاط را میهمان قلب‌های ایرانیان کند.

وی اضافه کرد: در بحث مبارزه با کرونا جدای از کادر بهداشت و درمان، تمامی افراد در بسیج، سپاه، ارتش، نیروهای نظامی و انتظامی، خیران، صنعتگران و ... پای‌کار آمده و از هیچ کوششی دریغ نکردند.‌

استاندار سمنان تصریح کرد: باید به‌صورت ویژه از همکاری اصناف، بازاریان و صاحبان مشاغل خرد و کلان به‌واسطه همراهی و همکاری با تصمیمات ستاد کرونا قدردانی کرد.‌

آشناگر گفت: وقتی جوانان متعهد و متخصص کادر بهداشت و درمان با هزاران آرزوی موجود در سر، بدون هیچ چشم‌داشت و صرفاً برای رضای خدا و انجام‌وظیفه در کنار تخت بیماران کرونایی حاضر شده و خدمات‌رسانی می‌کنند، چیزی نیست که از چشم مردم و نگاه مهربان خدای منان دور باشد.‌

وی اضافه کرد: تجربه تاریخی ما نشان داده که بیماری‌ها با هر درجه از آسیب و خطر به پایان می‌رسند و آنچه ماندگار است، لطف خدا و تلاش انسان‌ها برای نجات جان همنوع و محبت به یکدیگر است و اطمینان داریم که با یاری خدا، همت مردم و تلاش کادر بهداشت و درمان روزی را شاهد خواهیم بود که با ریشه‌کنی ویروس منحوس کرونا، جشن همدلی و شادی ملت ایران برپا شود.

تلاش برای ایجاد امنیت شغلی و جذب پرستاران در سمنان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان نیز اظهار کرد: امروز به‌واسطه رعایت پروتکل‌ها و شیوع ویروس کرونا، مراسم گرامیداشت روز پرستار را به‌صورت مجازی برگزار کردیم و امیدواریم با تفضل خداوند متعال هرچه زودتر این ویروس ریشه‌کن شود.

نوید دانایی بیان کرد: امروز اگرچه فیزیکی از هم دور هستیم؛ اما قلب‌هایمان بیشتر از هر زمانی به هم نزدیک است و از تمام عزیزان و نور چشمانم در حوزه دانشگاه و به‌ویژه حوزه پرستاری که در جبهه مقابله با ویروس کرونا سنگ تمام گذاشتند، تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه از روزی که ویروس کرونا همه‌گیر شد، احدی از پرستاران ما شانه خالی نکردند و جهادگرانه و ایثارگرانه پای‌کار ایستادند، ادامه داد: بارها و بارها از طریق تمامی رسانه‌ها اعلام کردم که دست تک‌تک پرستاران و کادر درمان در حوزه دانشگاه را می‌بوسم که این مهم به‌واقع شعار نبوده و نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان گفت: با همکاری و مساعدت استاندار سمنان و مسؤولان امر، تلاش کردیم تا در شرایط فعلی همه‌گیری ویروس کرونا و شرایط سخت موجود، مطالبات عزیزان پرستار و کادر درمان را پرداخت کنیم.

دانایی بیان کرد: در راستای ایجاد امنیت شغلی و همچنین جذب پرستاران و نیروهای شرکتی مجموعه دانشگاه و تخصیص سهمیه بیشتر در حوزه جذب پرستاران تلاش خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه امنیت شغلی مدافع سلامت، به عملکرد مناسب آنها است که عملکرد بسیار مطلوب و درخشانی داشتند، خاطرنشان کرد: در برابر همت عزیزانمان در حوزه‌های مختلف پرستاری، سر تعظیم فرود آورده و ضمن تبریک روز پرستار، آرزو دارم که همه آنها در سلامت کامل باشند.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول