اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

دشمن همچنان بدعهدی می‌کند

معاون بررسی و گفتمان‌سازی سازمان بسیج اساتید فارس بر سخنان مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در جمع اعضای ستاد بزرگداشت اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، بیانگر ادامه‌دار بودن دشمنی دشمن و بی‌نتیجه بودن امیدواری به دنیای غرب است.

دشمن همچنان بدعهدی می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، غلامرضا صفرپور -دانش آموخته روابط بین الملل- در این تحلیل، سخنان رهبری معظم(مدظله العالی) را به دو بخش کلی تقسیم نمود و اظهار داشت: بخش اول سخنان رهبری، در مورد شخصیت و ویژگی‌های این شهید بزرگوار بود که فرمودند: ایشان قهرمان ملی نه فقط برای ایرانیان بلکه الگویی برای جامعه اسلامی است و ویژگی‌هایی نظیر شجاعت، مقاومت، تیزهوشی، فداکاری، نوع‌دوستی و معنویت و اخلاص و اینکه هیچگاه اهل تظاهر نبودند را برای این شهید عزیز بیان کردند.

این مدرس دانشگاه بیان داشت: رهبری معظم در مورد انتقام نیز فرمودند که انتقام قطعی است و این قضیه، به موقع و به جای خودش اجرا خواهد شد و توصیه‌ای هم داشتند به اعضای ستاد بزرگداشت شهید و فرمودند: چون شهید مردمی بودند، در زمینه بزرگداشت این شهید، بیشتر از ظرفیت‌های مردمی و مبتکرانه استفاده شود.

وی اضافه کرد: بخش دوم سخنان مقام معظم رهبری،۴ توصیه به مسئولین قوای سه‌گانه به ویژه دولتمردان بود، اولین توصیه ایشان، قوی شدن در تمامی ابعاد سیاسی، اقتصادی، علمی، فناوری و نظامی بود که فرمودند تا قوی نشوید دشمن به شما طمع خواهد کرد که قبلا هم در این باره توصیه‌هایی را داشتند.

معاون بررسی و گفتمان‌سازی سازمان بسیج اساتید فارس بیان داشت: ما در مسائل علمی رتبه شانزدهم جهان و در فناوری رتبه سوم تا نهم جهانی را در مسائلی نظیر نانو تکنولوژی، سلول‌های بنیادین، باشگاه هسته‌ای، هوا فضا و در مسائل پزشکی و ...  داریم، در مورد نظامی که به بازدارندگی و موشک‌های نقطه‌زن رسیدیم که هیچ کشوری جرات تجاوز به ایران اسلامی را به خودش نخواهد داد، همان طور که در زدن پایگاه نظامی عین الاسد آمریکا در عراق و همچنین پیشرفته‌ترین و مجهزترین پهپاد آمریکایی تجربه شد و در زمانی که ترامپ و جمهوری‌خواهی بود نیز به گفته حضرت امام(ره) هیچ غلطی نتوانست کند.

وی مسائل و مشکلات اقتصادی را به زخم باز و عفونت زده‌ای تشبیه کرد و گفت: مسئله دوم اقتصاد است متاسفانه در این موضوع ما هنوز می‌لنگیم و مشکلات اقتصادی، یک زخم التیام نیافته است و معمولاً مگس هم بر زخم باز و چرکین می‌نشیند و دشمن از این موضوع غافل نیست.

این مدرس دانشگاه اظهار داشت: در مسائل سیاسی، نظامی، فناوری و علمی پیشرفت بسیار شگرفی داشته‌ایم، ولی متاسفانه هر چند که در بعد اقتصادی هم اقدامات خوبی صورت گرفته اما آن گونه که شایسته مردم فهیم و باوفای ایران اسلامی باشد نیست، چون متاسفانه بعد از جنگ تحمیلی دولتمردان ما برای رفع مشکلات اقتصادی مردم  به اقتصاد سرمایه‌داری رو آوردند و نگاه به‌ خارج در دولت سازندگی همچنین در دولت آقای روحانی منجر به رشد بسیار زیاد تورم شده و توصیه‌های مقام معظم رهبری در حیطه اقتصاد مقاومتی، توجه به ظرفیت‌های داخلی، توجه به جوانان متخصص و متعهد این مرز و بوم هم هنوز متاسفانه از طرف دولتمردان ما عملیاتی نشده است و نگاه او همچنان به خارج از کشور و غرب است.

صفرپور، زمان سپری شده دولت آقای روحانی را به چهار مرحله تقسیم کرد و گفت در ۸ سال دولت آقای روحانی، دو سال اول منتظر امضای برجام بود، دو سال بعد ما به همه تعهداتمان عمل کردیم و منتظر ماند آیا آمریکا و کشورهای غربی به تعهداتشان عمل می‌کنند که در زمان دولت اوباما و معاونت بایدن، تحریم‌ها نه تنها کاهش پیدا نکرد بلکه افزایش یافت.

وی افزود: دو سال بعد منتظر اینستکس اروپا نشستند و این دو سال آخر هم منتظر اقدامات جو بایدن هستند و شاید نمی‌دانند که بایدن و ترامپ هیچ تفاوتی نمی کنند، ترامپ پنجه چدنی آمریکا را نشان می‌دهد و بایدن دستکش مخملی روی آن پنجه چدنی را به رخ می‌کشد.

به بیان صفرپور، توصیه دوم مقام معظم رهبری عدم اعتماد به دشمن بود که فرمودند: به دشمن اعتماد نکنید، ایشان بارها بیان کردند که من خوش‌بین نیستم و اعتمادی به غرب ندارم اما چون برجام رای مردم را پشت سر داشت، رهبری مجوز را برای مذاکره دادند و یک تجربه تلخ و خسارتی محض شد که مردم فهیم ایران بدانند که سازش و تسلیم جواب نخواهد داد.

معاون بررسی و گفتمان‌سازی سازمان بسیج اساتید فارس اظهار داشت: رهبری در ادامه فرمودند که برای رفع مشکلات مردم به وعده این و آن اعتماد نکنید، این وعده خوبان نیست بلکه وعده بدان و اشرار است که یک درصد هم وفا نخواهند کرد، اما متاسفانه دولتمردان روحیه استکبارستیزی و مقابله با شیطان بزرگ را به ترامپ ستیزی تنزل و تقلیل داده‌اند.

وی گفت: توصیه سوم حفظ اتحاد ملی بود که مرتب گفته‌اند که این اتحاد را حفظ کنید و مراقب باشید و اختلافات میان قوا، با گفتگو و به صورت مسالمت‌آمیز حل شود و شما که مدعی هستید که می‌توانید با دنیا مذاکره کنید، چطور  نمی‌توانید طی گفتگو با عناصر داخلی، مشکل را حل کنید و از حرف‌های اختلاف انگیز پرهیز کنید،  متاسفانه در این قضایا می‌بینیم قانونی که مصوب مجلس است باز هم اجرایی نمی‌شود و دولت اعلام می‌کند که ما حاضر نیستیم قانون را اجرا کنیم، حال آنکه قوه مجریه باید مجری مصوبات مجلس و سندهای بالادستی باشد.

به اذعان صفرپور، چهارمین مسأله‌ای که رهبر توصیه کردند، خنثی کردن تحریم بود، هرچند که ایشان عنوان کردند که اگر می‌توانیم تحریم‌ها را برداریم یک ساعت هم نباید تاخیر شود ولی متاسفانه سخنان ایشان را تحریف کردند و روزنامه‌های زنجیره‌ای یک جریان خاص به گونه‌ای روی این قضیه مانور دادند که اگر می‌شود تحریم را برداشت یک ساعت تاخیر هم جایز نیست و متاسفانه قسمت دوم صحبت‌ها سانسور شد، اول اینکه فرمودند ۴ سال تاخیر شده و از سال ۹۵ صحبت از رفع تحریم بود و این سخنان تیم دیپلماسی و به ویژه آقای روحانی است که در هنگام امضای برجام تمام تحریم‌ها، رفع خواهد شد و از سال ۹۵ تاکنون چهار سال گذشته ولی متاسفانه نه تنها تحریم‌ها برداشته نشد بلکه اضافه هم شد.

 وی گفت: در میان دولتمردان این موضوع،  همواره توصیه‌های دلسوزان نظام و اساتید دانشگاه را با توهین‌هایی مثل کاسبان تحریم و بروید به جهنم رد کردند و همچنان نگاهشان به غرب است و این موضوع باید برای مردم روشن شود که هیچ یک مذاکرات انجام شده در ۴۲ سال اخیر با وجود امضای افراد و قطعنامه خطاب شدن و... به نفع مردم نبوده است و دشمن علی‌رغم متعهد بودن ما به وعده‌هایش پایبند نبوده و نخواهد بود.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول