اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

رضایی: اگر ۲۰۰ سال پیش مقاومت می‌کردیم ایران ما بزرگتر بود

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در آیین افتتاح رادیو مقاومت، گفت: اگر ۲۰۰ سال پیش مقاومت می‌کردیم ایران ما بزرگتر بود.

رضایی: اگر ۲۰۰ سال پیش مقاومت می‌کردیم ایران ما بزرگتر بود

به گزارش خبرگزاری فارس، محسن رضایی در آیین آغاز به کار رادیو مقاومت که عصر روز یکشنبه 30 آذر برگزار شد، با تبریک سالروز میلاد بانوی مقاومت و ایثار، حضرت زینب (س) و روز پرستار و گرامیداشت یاد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: از تلاش های آقای علی عسکری و همکارانشان در رسانه ملی تشکر می کنم. جای چنین صدایی خالی بود و امروز با افتتاح رادیو مقاومت، این جای خالی توسط برادران عزیز ما در صداوسیما پر شده است. ان شاء الله که از این شبکه رادیویی، ندای همه مظلومان عالم به گوش مردم جهان برسد؛ صدای کودکانی که زیر بمبهای رژیم صهیونیستی، فریادشان به آسمان می رود و فریادرسی ندارند. امیدوارم صدای کودکان و زنان و جوانان افغانستانی و سوری و عراقی و یمنی، که امروز بی پناه زیر حملات دشمنان هستند را از این شبکه رادیویی به گوش عالم برسانیم.

وی افزود: مهمترین دستاورد انقلاب ما این بود که روحیه مقاومت را به ما و به جهان اسلام بازگردانید. امروز هر انسان آزاده در جهان که بخواهد مقاومت واقعی را بیاموزد، از ایران الهام می گیرد. بیش از ۲۰۰ سال بود که غربی ها، اول اروپایی ها و بعدش آمریکایی ها، وارد ممالک اسلامی می شدند، شهرها را می گرفتند و ویران می کردند و منابع را غارت می کردند. برخی افراد فکر می کردند با عقب نشینی و سازش دنیای غرب به آنها رحم می کند اما در عمل دیدند که سران استعمارگر غربی از وحوش جنگل و درندگان بیابان هم بیرحمانه تر عمل می کنند.

دکتر رضایی گفت: رویداد مقاومت در ایران، سبب شد یک جبهه منطقه ای و جهانی شکل گرفت و در این چهل و دو سال اخیر، ملت ایران، تابلو و نماد شکست ناپذیر مقاومت را به جهانیان نشان دادند و روح تازه ای در کالبد جهان اسلام دمیده شده است. چه کسی فکر می کرد که جوانان فلسطینی که سلاحی جز سنگ و ابزاری جز ایمان نداشتند، امروز انبوهی از ابزارهای دفاعی مثل موشک را در غزه تولید و شلیک کنند؟ چه کسی فکر می کرد که لبنانی ها با دست خالی ولی دل لبریز از ایمان، اولین کشوری باشند که تجاوزگران اسرائیلی را شکست بدهند؟ یمنی های مظلوم، با دست خالی ولی دل پر ایمان، امروز موفق به ساخت پهپاد و موشک مدرن شده است. مگر دنیا فراموش کرده است که در ایران خود ما چه اتفاقی افتاد و ارتش عراق با حمایت بیست و چند کشور به پنج استان ما حمله کرد؟ ما چه سلاحی داشتیم؟ برادران عزیز ارتش ما مهمات غربی شان تمام شد. انگلستان، ایتالیا و آمریکا، ارسال مهمات را به ایران قطع کردند و زنجیر صدام را مانند یک سگ وحشی باز کردند و او را تشویق کردند تا به ایران حمله کند.

فرمانده کل سپاه در دوران دفاع مقدس گفت: جوانان غیرتمند ایران، در دفاع مقدس، با دست خالی صدها تانک و توپ را از ارتش عراق غنیمت گرفتند و ورق را برگرداندند. امروز جوانان متخصص ایرانی موشک های نقطه زن و هدایت شونده را ساخته اند؛ نه برای مانور، که مهمترین پایگاه آمریکا در منطقه، یعنی عین الاسد را به صورت دقیق هدف قرار داد و آمریکا با آن همه یال و کوپالش هیچ غلطی نمی تواند بکند. مقاومت معجزه می کند.

دکتر رضایی افزود: هر جا مقاومت بوده است، به پیروزی منجر شده است. هر جا مقاومت ضعیف شده، دشمن پیشروی کرده و هر جا روحیه مقاومت قدرت گرفته، دشمن عقب نشینی کرده است. چرا ما باید شاهد باشیم که عده ای بخواهند فلسفه مقاومت را در پایتخت مقاومت تضعیف کنند و بخواهند در برابر دشمن عقب نشینی کنند؟ قطعا اگر سیاست های مقاومت اقتصادی که چند سال است مقام معظم رهبری این سیاست را ابلاغ فرموده اند اجرا می شد، هیچگاه تحریم نمی شدیم و اگر هم تحریم می شدیم، اثر تحریم ها خنثی می شد و فشار ناشی از تحریمها از بین می رفت.

استاد دانشگاه جامع امام حسین(ع) افزود: مقاومت، عصای معجزه آسای ما است. ملت ما درس مقاومت را به آزادگان جهان داده است. نباید تفکر مقاومت در پایتخت مقاومت تضعیف شود. قاسم سلیمانی قهرمان این مقاومت است. هم افتخار ما ایرانی ها است و هم افتخار جهان اسلام است. بسیاری از مسلمانان دنیا، به قاسم سلیمانی افتخار می کنند و برای شهادتش اشک ریختند. کدام ایرانی بوده است که پاکستانی ها، هندی ها و اروپایی ها برایش گریه بکنند؟ سوگواری دنیا برای آن شهید، افتخاری برای ما ایرانیان است. شهید سلیمانی قهرمان مبارزه با تروریسم آن هم بدترین تروریست های عالم بود.

وی تاکید کرد: آری، مقاومت افتخار و پیروزی می آفریند. اگر مقاومت نکنیم، دشمن از وحوش بیابان سنگدل تر است. آنها به سیاه پوستان خودشان هم رحم نمی کنند. پا بر گلوی یک سیاه پوست بدون سلاح می گذارند و آخرین نفس هایش را با خونسردی تماشا می کنند. آمریکا و انگلستان این است. کو سمرقند ما؟ کو بخارای ما؟ کو قفقاز ما؟ کو هرات و نخجوان ما؟ اگر 200 سال پیش در کشور ما مقاومت می شد، به اندازه این سرزمین از خاک ما جدا نمی شد و اگر در برابر ارتش عراق مقاومت نمی کردیم، 5 استان را از کشور ما جدا می کردند. مقاومت، فلسفه و اعتقاد ما است، مذهب ما است. ما با مقاومت زنده ایم و با مقاومت پیشرفت خواهیم کرد و با مقاومت، امنیت و رفاه خواهیم داشت.

دکتر رضایی گفت: قاسم سلیمانی با جوانان کرمانی به اهواز آمد و در یک مدرسه خالی از دانش آموز مستقر شد و در همه عملیات ها بویژه سخت ترین آنها شرکت کرد. در عملیات کربلای پنج توانستیم به نزدیکی بصره توانستیم برسیم. دژ شلمچه را بعد از شش بار حمله، در کربلای پنج شکستیم و به نزدیکی بصره رسیدیم. دشمن با تمام قوا 20 روز از انواع گلوله و بمب و عامل شیمیایی علیه ما استفاده کرد. قاسم سلیمانی، مرتضی قربانی و جعفر اسدی، در کنار کانال ماهیگیری یک خاکریز زده بودند و مقاومت می کردند. یک لحظه برادرمان قاسم با من تماس گرفت و گفت: برادر چند تا از بچه های بسیجی دارند می آیند عقب، چه کار کنیم؟ چند دقیقه بعد تماس گرفت و گفت: حل شد. گفتم چی حل شد؟ گفت: بسیجی هایی که می خواستند بروند عقب، وقتی من و مرتضی را با سر و صورت خاکی دیدند به هم می گفتند: قاسم اینجاست. و خجالت زده بر می گشتند و ما دوباره حمله را به عراقی ها شروع کردیم. این مقاومت است. مگر می شود مقاومت خالصانه ای صورت بگیرد و کمک الهی صورت نگیرد؟ در دفاع مقدس گاهی پیش می آمد که خطوط مقدم ما به مویی بند بود ولی نصرت الهی و نور ایمان در قلب رزمندگان قوی بود و همین کمک می کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امیدواریم مکتب سلیمانی، مکتب امامین انقلاب و این روحی که در جوانان ما دمیده شده و این روحیه جهادی، اعتماد به نفس و غیرت ایرانی و اسلامی که در جامعه ما شعله ور شده، ادامه پیدا کند تا ملت ما به همه آرمان هایی که در انقلاب ترسیم کرده، برسد.

در این مراسم علاوه بر دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، موسوی مقدم قائم مقام رسانه ای، علی بخشی زاده معاون صدای رسانه ملی، سعید اوحدی معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید، سردار رمضان شریف سخنگوی سپاه، ابراهیم محمد الدیلمی، سفیر یمن در ایران،  خانواده دانشمند هسته ای کشورمان شهید فخری زاده و جمعی از پیشکسوتان جهاد و شهادت و فرماندهان سپاه و بسیج و مدیران رسانه ملی حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم، علی بخشی زاده معاون صدای رسانه ملی با اشاره به اهداف و رویکردهای راه اندازی رادیو مقاومت، گفت: برنامه های این شبکه رادیویی، در دیماه و همزمان با اولین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی روی موج اف ام، ردیف ۹۵.۵ پخش خواهد شد.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول