اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

عملکرد درخشان کادر درمان نمایه‌سازی شود

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: ما باید عملکرد درخشان کادر درمان را به صورت دقیق و علمی، نمایه‌سازی و منتشر کنیم تا جهانیان بدانند در کشور ما در این بحران، با وجود تحریم‌های ظالمانه ای چه ایثار بزرگی وجود دارد.

عملکرد درخشان کادر درمان نمایه‌سازی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت الله لطف اله دژکام در مراسم تقدیر از پرستاران نمونه استان فارس ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار اظهار داشت:  از خدا می خواهم تمام خیرات و برکات خود را بر پرستاران عزیز و کادر درمان ما نازل کند و آنها را در ذیل رحمت واسعه خود قرار دهد.

وی افزود: ما همواره و همیشه مدیون پرستاران بوده ایم اما در این بحران و بیماری کرونا، اهمیت کار پرستاران و فداکاری این قشر عزیز بیش از هر زمان دیگر معلوم شد بنابراین در این روز، باید تقدیر ویژه‌تری از این بزرگواران نیز صورت بگیرد و همه آحاد جامعه امروز باید قدردان زحمات پرستاران باشند.

امام جمعه شیراز بیان کرد: کرونا چون یک بیماری عالم‌گیر بود، در همه کشورها کادر درمان و پرستاران درگیر شدند و زحمت کشیدند و خاطره ای جهانی از فداکاری پرستاران شکل گرفته است.

آیت الله دژکام اضافه کرد: در چنین شرایطی که همه کشورها، سعی می کنند مردمشان را نجات دهند، یک رقابت بین دولت ها و تمدن ها هم پیش آمده است و برخی سربلند هستند و از برخی دولت ها، در تاریخ به نیکی یاد نخواهد شد ؛ بعد از گذر از این بحران، در تاریخ عملکرد هر کشوری خواهد ماند.

وی خاطرنشان کرد: ما باید عملکرد درخشان کادر درمان و میزان سرانه بهبودی و فوتی هایمان را به صورت دقیق و علمی، نمایه‌سازی و منتشر کنیم تا جهانیان بدانند در کشور ما در این بحران، علیرغم همه محدودیت ها و تحریم های ظالمانه ای که وجود داشت و علیرغم ظلم و جنایت بزدگی که برخی دولت ها در حق ملت ما کردند، چه کار بزرگی و چه فداکاری عظیمی اتفاق افتاده است تا جایی که کشور ما در مواجهه با بحران کرونا و مهار آن، عملکرد بسیار مطلوب تری نسبت به کشورهای مدعی و پیشرفته داشته است.

روز پرستار امسال در تاریخ ماندگار است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز در این مراسم با بیان اینکه امسال روز پرستار، معنایی دیگر یافته است، گفت: ویژگی روز پرستار امسال، در تاریخ ماندگار است.

مهرزاد لطفی افزود: کرونا ثابت کرد کادر بهداشت و درمان همانند مدافعان مرزها، تا پای جان در دفاع از جان ها، جانانه ایستاده اند و از سنگر سلامت دفاع می کنند.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۸ بیمارستان استان فارس در بحران کروناویروس طی ۱۰ ماه گذشته درگیر خدمت به بیماران کووید ۱۹ بوده است، افزود: در مجموع بیش از ۶ هزار پرستار فارس به صورت مستقیم به بیماران کووید ۱۹ ارائه خدمت کرده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه از ابتلای قریب به سه هزار پرستار فارس به کرونا طی این ماه ها خبر داد و یاد شهدای مدافع سلامت، به ویژه بانوی پرستار شهید مریم رحیمی را نیز گرامی داشت.

لطفی موفقیت نسبی کنونی کرونا را پس از لطف پروردگار، ثمره همیاری و همدلی مسوولان، به ویژه امام جمعه شیراز، استاندار فارس، مسوولان نظامی و انتظامی، شهرداری و دیگر دستگاه های اجرایی استان دانست که مایه دلگرمی کادر بهداشت و درمان بوده است.

پرستاران فارس در بحران کرونا حماسه آفریدند

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی نیز در این آئین با بیان آخرین دستاوردهای این مدیریت را از ابتدای امسال و در روزهای بحرانی کرونا، گفت: پرستاران استان فارس در این بحران، حماسه آفریدند.

لیلا هاشمی زاده افزود: امسال در حالی این روز را جشن می گیریم که پرستاران ما در خط مقدم مبارزه با کرونا، درگیر شکست این بیماری هستند و قدردان زحمات یکایک آنان هستیم
 
وی با تقدیر از حمایت و همدلی های مسوولان ارشد استان، مجموعه مدیریتی دانشگاه و تیم های جهادی از کادر پرستاری استان، این همراهی ها را موجب دلگرمی پرستاران و افزایش رضایتمندی بیماران برشمرد.

مدیر پرستاری دانشگاه با اشاره به برخی اقدامات این مدیریت در طی سال جاری، از حضور مستمر در نشست های روزانه ستاد دانشگاهی مدیریت کروناویروس، تلاش برای تامین نیروی انسانی بیمارستان ها، بازدیدهای دوره ای از بیمارستان های استان برای تقدیر از خدمات پرستاران و نظارت بر خدمات، برگزاری دوره های آموزشی، شرکت در نشست های مربوط به کلان منطقه پنج کشور در حوزه پرستاری و پیگیری مطالبات پرستاران خبر داد.

توسعه پرستاری جامعه نگر، خدمات پرستاری در منزل، مدیریت برنامه های کنترل عفونت در مراکز درمانی، اجرای قریب به ۱۶۰هزار نفر ساعت آموزش به پرستاران استان و کلان منطقه، راه اندازی کارتابل مدیریت پرستاری در سامانه رشد به عنوان نخستین دانشگاه کشور، دریافت، ثبت و تجزیه و تحلیل بیش از ۲۰ شاخص کیفی مراقبت پرستاری، انجام مصاحبه های شغلی و جذب نیرو، تهیه و حمایت از طرح های پژوهشی و ایده های نوین در حوزه پرستاری، ارسال مقالات علمی به کنگره های بین المللی و همکاری در راه اندازی و تامین نیروی بیمارستان پشتیبان، از جمله دیگر مواردی بود که مدیر پرستاری دانشگاه به عنوان دیگر اقدامات این مدیریت، در طی سال جاری به آن ها اشاره کرد.

در ادامه این نشست، رئیس نظام پرستاری شیراز و شهرستان های تابعه به بیان عملکرد هیات مدیره نظام پرستاری در حمایت از پرستاران پرداخت.

بهبود ترابی در این گزارش به پیگیری برای تبدیل وضعیت پرستاران، افزایش نمایندگان حقوقی جامعه پرستاری در نشست های پزشکی قانونی، برگزاری دوره های آموزشی، دیدار با استاندار فارس و مسوولان ارشد استان برای پیگیری مطالبات پرستاران و تلاش برای توسعه خدمات رفاهی در جامعه پرستاری استان اشاره کرد.
 
ترابی از عضویت قریب به ۱۳هزار و پانصد پرستار، بهیار، نیروهای بیهوشی و اتاق عمل استان در مجموعه نظام پرستاری استان خبر داد و گفت: با حمایت اعضای مجمع نمایندگان استان، موضوع تبدیل وضعیت پرستاران به صورت طرح در مجلس شورای اسلامی مطرح می شود.

این آئین به مناسبت میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار، با حضور استاندار فارس، امام جمعه شیراز، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس، دادستان استان و جمعی از مسولان ارشد ادارات، همچنین نمایندگان جامعه پرستاری استان در سالن ۲۲ بهمن دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد و دیگر پرستاران استان نیز به صورت مجازی، در این آئین حضور داشتند.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول