اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

بیانیه فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق درباره حمله راکتی به منطقه سبز بغداد

همزمان با مخالفت گروه‌های مقاومت، سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق هم حمله راکتی شب گذشته به منطقه سبز بغداد را محکوم کرد.

بیانیه فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق درباره حمله راکتی به منطقه سبز بغداد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سرتیپ «یحیی رسول» سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق، در واکنش به حمله راکتی شب گذشته به سفارت آمریکا واقع در منطقه سبز بغداد، بیانیه صادر کرد.

در این بیانیه که شب گذشته نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «المعلومه» منتشر شد، آمده است:«گروه‌های جنایتکار، بار دیگر امشب تاسیسات و منازل مسکونی را در منطقه الخضراء بغداد هدف حملات راکتی قرار دادند که به خسارت مادی شماری از ساختمان‌های مسکونی، خودروها و وحشت ساکنان منجر شد.»

وی افزود: «چنین اقدامات جنایتکارانه‌ای، شهروندان و امنیت آنها را نشانه می‌گیرد و موجب تضعیف اقتدار کشور وتزلزل در امنیت می‌شود.این حمله پیامی منفی به جهان می رساند اما ما اجازه نمی‌دهیم که به امنیت هیأتهای دیپلماتیک در بغداد آسیب وارد شود و تهدید شوند و به حفاظت از آنها پایبندیم».

کتائب حزب الله عراق وابسته به الحشد الشعبی و گروه اطلاع رسانی امنیتی عراق نیز در بیانیه‌هایی این حمله را محکوم کرده‌اند. عصائب اهل الحق نیز در موضعی مشابه اعلام کرد که گروه‌های مقاومت هنوز علیه آمریکا اقدام نکرده‌اند.

در بخش پایانی بیانیه سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق آمده است که نیروهای امنیتی قهرمان عراق طبق عهدی که با ملت عراق بر سر تعقیب قانون‌شکنان و تحویل آنها به دستگاه قضایی بسته‌اند، اقدام می‌کنند.

سفارت آمریکا در بغداد شب گذشته هدف حمله راکتی قرار گرفت. پایگاه خبری «صابرین نیوز» گزارش داد که ۱۱ راکت به سفارت آمریکا در بغداد اصابت کرده است. اما مرکز اطلاع‌رسانی امنیتی عراق اعلام کرد که  هشت راکت به سمت منطقه الخضراء در بغداد شلیک شد و خساراتی به منازل مسکونی در القادسیه وارد آورد.

سفارت آمریکا نیز طی بیانیه‌ای این حمله راکتی را تایید و اعلام کرد: «راکت‌هایی که منطقه بین المللی را هدف گرفت، پاسخ سامانه‌های دفاع هوایی سفارتخانه را به همراه داشت». بر اساس این بیانیه، خسارات اندکی بر اثر این حمله به ساختمان سفارتخانه وارد آمد اما تلفات جانی برجای نگذاشت.

پایگاه خبری صابرین نیوز اعلام کرد که شلیک‌های پدافند سفارت آمریکا سبب شده که به ساختمان‌های مجتمع مسکونی القادسیه در منطقه الخضراء آسیب‌هایی را وارد بیاید.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول