اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

مهراندیشی به بلندای یلدا در گچساران/لبخند 100 کودک محروم در آخرین ایستگاه پاییز

مهراندیشان گچسارانی در آخرین روزهای پاییز هم بیکار ننشستند و با اقدامات مومنانه و مهراندیشانه خود دل چندین خانواده محروم و مستضعف گچسارانی را شاد کردند.

مهراندیشی به بلندای یلدا در گچساران/لبخند 100 کودک محروم در آخرین ایستگاه پاییز

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران؛ مهراندیشان گچسارانی در آخرین روزهای پاییز هم بیکار ننشستند و با اقدامات مومنانه و مهراندیشانه خود دل چندین خانواده محروم و مستضعف گچسارانی را شاد کردند.

به گزارش فارس؛ سی‌ام آذرماه و به نیت شادی روح مرحومه مهناز پوراحمد و مرحوم مهندس حمید یوسفی 100 پاکت یک کیلویی خرما توسط مجموعه مهربانی مهراندیش گچساران خریداری و بین یکصد خانوار در محله ی لبنان شهرستان گچساران تقسیم شد.

زوج مهراندیش گچساران با خرید یکصد بافت پسرانه و دخترانه و تقسیم این البسه زمستانی بین یکصد کودک و نوجوان در محله لبنان شهرستان گچساران، یلدایی متفاوت را رقم زدند.

در حالی که گرانی و بیکاری و بیماری منحوس کویید نوزده رمق اقتصاد هر خانوار کارگر را گرفته است زوج مهراندیش گچساران با کاری زیبا، یلدایی زیباتر را رقم زدند.

نرگس احمدپور در گفت‌وگو با فارس گفت: طی یک فراخوان از دوستان و همیاران مهربانی درخواست خرید لباس گرم برای کودکان بیمار، نیازمند، بی‌سرپرست داشتیم که اعضای ثابت و همیاران با واریزی در حد توان خود حمایت چشمگیری داشتند.

احمدپور گفت: در سه مرحله خرید انجام شد و یکی از کسبه‌های گچسارانی علاوه بر تخفیف عالی در این خرید خیریه مشارکت و انصاف را بجا آورد.

این فعال اجتماعی گفت: خریدها شامل هودی پسرانه، شلوار گرم پسرانه، شال، کلاه، لباس بافت دخترانه، یکصد جفت جوراب دخترانه و پسرانه است که تحویل مسجد محله لبنان و خادم مسجد جهت تقسیم بین کودکان شد.

فریدون پوراحمد دیگر مهراندیش هم گفت: به مناسبت شب یلدا و به نیت روح خواهر و خواهرزاده‌ام یکصد بسته خرما خریداری و در محله لبنان شهرستان گچساران بین خانوارهای نیازمند تقسیم شد.

پوراحمد گفت: هفته پیش رو، یکسال از تاریخ فقدان خواهرزاده‌ام حمید یوسفی می‌گذرد و در حالی که چهارمین ماه فقدان خواهر عزیزم را پشت سر می‌گذاریم هر بار بخشی از هزینه مراسم را صرف کودکان و نیازمندان شهرمان می‌کنیم تا علاوه بر شادی روح عزیزانمان گره‌ای از مشکل خانواده‌ای باز شود.

فریدون پوراحمد گفت: با تلاش و پیگیری همسرم وضعیت بیماری سارینای سیزده ساله که دو کلیه اش را از دست داده است بطور مستمر در حال رسیدگی است و متاسفانه به دلیل مشکل کبدی جدید سارینا، از پیوند کلیه بازماند و برای رفاه حال مادر و خانواده جهت دیالیز هفتگی که در شیراز باید انجام شود مخارج ماهیانه‌ای برایشان در نظر گرفته شده است.

نرگس احمدپور ادامه داد: شبهای سرد و درخواست کودکانی که توسط مادرانشان گویای نیازشان بود باعث شد فراخوان خرید لباس گرم را عنوان کنیم.

این زوج نیکوکار گچسارانی ارزش ریالی خرید البسه زمستانه  را، 9 میلیون و هشتصد هزار تومان عنوان کرد ارزش ریالی یکصد بسته خرما هم مبلغ یک میلیون و دویست هزار تومان بود.

این نیکوکار و خبرنگار گچسارانی از زیباترین اتفاق یلدایی گچساران، رفتار بسیار شایسته پسر نوجوان فروشنده خرما عنوان کرد و گفت: الحق و الانصاف برخی از کاسبان و فروشندگان گچسارانی مرام و رفتارشان اشک به چشم هر انسانی می‌آورد.

وی گفت: فروشنده بافتهای زمستانه با آنکه فرزند چهار ساله ی معلولی دارد در تمام خریدها نصف قیمت فروش اصلی حساب کرد تا سهمی در خرید زمستانه داشته باشد و پسرک نوجوان خرمافروش، هر بسته یک کیلو و چهارصد گرمی خرما را برای کار خیرخواهانه تخفیف داد.

فعال اجتماعی و نیکوکار گچسارانی با اندوه گفت: گر چه گرانی تحریم و فقر امان مردم را بریده است اما مردانگی هنوز هم در شهرستان گچساران موج می‌زند و بزرگ و کوچک ندارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول