اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال جهان

تمام رکوردهایی که مسی در دنیای فوتبال شکسته است+عکس

مسی با گلزنی مقابل والنسیا به رکورد پله در سانتوس رسید و توانست یک آمار خیره کننده دیگر را از آن خود کند.

تمام رکوردهایی که مسی در دنیای فوتبال شکسته است+عکس

به گزارش خبرگزاری فارس،‌پس از 46 سال، یک فوتبالیست در دنیا پیدا شد تا بتواند رکورد پله افسانه‌ای را بشکند. بازیکن اسطوره‌ای برزیل از سال 1957 تا 1974 برای سانتوس، 643 گل به ثبت رسانید و توانست رکورد بیشترین گل برای یک باشگاه را از آن خود کند تا اینکه مسی در دیدار شنبه مقابل والنسیا به این آمار خیره کننده دست یافت.

فوق ستاره آرژانتینی در 748 بازی برای بارسلونا که از فصل 2004-2005 آغاز شده، 643 گل به ثبت رسانده است و می‌تواند حتی این آمار را بهبود بخشد. از این تعداد گل، مسی 531 گل را با پای چپ، 87 گل را با پای راست، 23 گل با سر، یک گل با دست و یک گل با سینه به ثبت رسانده است.

مسی 450 گل در لالیگا، 118 گل در لیگ قهرمانان اروپا و 53 گل در کوپادی‌ری، 14 گل در سوپرکاپ اسپانیا، 3 گل در سوپرکاپ اروپا و 5 گل در جام‌باشگاه‌های جهان به ثبت رسانده است. 

در لالیگا بیشتر از هر تیمی به سویا گل زده است و با 29 گل، محبوب‌ترین حریفش به شمار می‌رود. اتلتیکومادرید با 26 گل، والنسیا با 25 گل و اسپانیول با 22 گل حریف‌های بعدی مسی به شمار می‌روند.

در لیگ قهرمانان اروپا، مسی بیشتر از هر تیمی به آرسنال (9) گل زده است و سلتیک، میلان (8) و بایرلورکوزن (7) در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

پله و مسی با 643 گل در مقام اول بیشترین گل برای یک باشگاه قرار دارند و پس از آنها گرد مولر (آلمان - بایرن مونیخ) با 570 گل، ژوزف بِیکان (چک – اسلاویا پراگ چک) با 542 گل و جیمی مک‌گروری (اسکاتلند – سلتیک) با 504 گل جای گرفته‌اند.

مسی تاکنون رکوردهای زیادی را که توسط اساطیر فوتبال به ثبت رسیده بود را شکسته است. رسیدن او به رکورد پله باعث شد تا به ذکر بزرگترین آمارهای لئو در دنیای فوتبال بپردازیم.

در تاریخ 22 نوامبر 2014 مصادف با اول آذر 1393، مسی در یک بازی دیدنی مقابل سویا هت‌تریک کرد و توانست به بیشترین گل زده در تاریخ لالیگا دست یابد.

او رکورد «تِلمو زارا»ی افسانه‌ای را شکست و توانست در آن تاریخ 253 گل او را بشکند. البته مسی تاکنون 448 گل در لالیگا به ثبت رسانده و به یک آمار دست نیافتنی رسیده است. فوق ستاره بارسلونا همچنین توانست با دریافت 7 «پی‌چی‌چی» (جایزه آقای گل لالیگا) رکورد زارا با 6 پی‌چی‌چی را پشت سر بگذارد.

در سال 2011، لیونل مسی توانست 91 گل به ثبت رساند و رکورد «گرد مولر»، بازیکن افسانه‌ای بایرن مونیخ را با 88 گل در یک سال تقویمی بشکند.

مسی توانسته رکورد بیشترین گل زده برای بارسلونا را که دست «سزار رودیگز» با 230 گل بوده را جابه‌جا کند و اکنون دست‌نیافتنی‌تر از هر کسی لقب گیرد.

فوق ستاره بارسلونا تاکنون 6 توپ طلا دارد و با اقتدار در صدر قرار گرفته است. کریستیانو رونالدو با 5 توپ طلا نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده به او مطرح می‌شود.

مسی تاکنون 6 کفش طلای اروپا را نیز کسب کرده و در اینجا نیز با اقتدار در صدر قرار گرفته است. کریستیانو رونالدو با 4 کفش طلا نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده به او است و باید دید می‌تواند به آمار او دست پیدا کند یا  خیر.


بررسی آمار فصل به فصل مسی و پله ؛ ستون اول(فصل) - ستون دوم(میزان گل) - ستون سوم(میانگین گل در هر دقیقه)

اوزه‌بیو(بنفیکا) ، گرد مولر (بایرن مونیخ)، دودو جورجسکو (دینامو بخارست)، فرناندو گومز (پورتو)، الی مک‌کوییست (گلاسکو رنجرز)، ماریو خاردل (پورتو)، تیری آنری (آسنال)، دیگو فورلان (ویارئال – اتلتیکومادرید) و لوئیس سوارس (لیورپول-بارسلونا) با 2 کفش طلا در مقام بعدی قرار دارند.

لیونل مسی با اینکه قهرمان جام جهانی نشده است ولی بیشترین گل زده برای آرژانتینی‌ها را به ثبت رسانده است. او توانست با 55 گل از رکورد خیره کننده «گابریل باتیستوتا» عبور کند و بیشترین گل زده در تاریخ آرژانتین را از آن خود کند. جالب اینجاست هرنان کرسپو با 35 گل و دیگو مارادونا با 34 گل در مقام‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

مسی همچنان در بارسلونا می‌تواند به رکوردزنی و به ثبت‌ رساندن آمارهای خیره کننده ادامه دهد. آیا کسی در فوتبال پیدا می‌شود که تمام آمارهای فوق ستاره بارسلونا را جابه‌جا کند؟

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول