اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

یک‌هزار و ۵۱۰ پرستار در کرمانشاه به کرونا مبتلا شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: تاکنون یک‌هزار و ۵۱۰ پرستار به ویروس کرونا مبتلا شدند و از ۲۸۰ هزار پرستار در کشور یک‌سوم به این بیماری مبتلا شده‌اند.

یک‌هزار و ۵۱۰ پرستار در کرمانشاه به کرونا مبتلا شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، محمودرضا مرادی امروز در آیین تجلیل از پرستاران استان کرمانشاه که با حضور آیت‌الله علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: دلسوزی، وفاداری، صبوری، غمگسار و تیمارداری از خصوصیات حضرت زینب(س) است که در پرستاران متجلی شده و این نامگذاری به حق درست و شایسته است.

وی ادامه داد: پرستاران با دل خود کار می‌کنند، زحماتشان با دریافتی‌هایشان قابل مقایسه نیست و نشان می‌دهد که چقدر این عزیزان ایثارگر بوده و همدلانه با بیمار رفتار می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: کار پزشکی کار تیمی است و همه کادر بهداشت و درمان با هم برای سلامت کار می‌کنند و بخصوص در این مدت رشادت‌های قابل تقدیری داشتند.

وی ادامه داد: در موضوع اپیدمی کرونا مردم توجه بیشتری به پرستاران نشان دادند و ما معتقدیم اگر همکاری خوب پرستاران نبود وضعیت درمانی ما الان به گونه دیگری بود.

مرادی اضافه کرد: مشکلات کاری، سختی کار، تاخیر در دریافتی‌ها کم بودن نیروی پرستاری به تعداد بیماران نسبت به استانداردها از مشکلات پرستاران است، اما مایه افتخار ماست که پرستاران با این رشادت‌ها کمبودها را جبران کردند.

وی افزود: در آغاز بیماری بسیاری از پرستاران و کادر بهداشت و درمان داوطلبانه وارد بخش‌ها شدند و صحنه‌های غرورانگیزی رقم زدند.

مرادی تصریح کرد: در استان تاکنون یک‌هزار و ۵۱۰ پرستار به ویروس کرونا مبتلا شدند و از ۲۸۰ هزار پرستار در کشور یک‌سوم به این بیماری مبتلا شده‌اند.

وی ادامه داد: پرستاران در این مدت بارها مورد تفقد و تقدیر مقام معظم رهبری قرار گرفتند و ابن مایه افتخار خادمان و مدافعان سلامت است.

مرادی اضافه کرد: پرستاران در این مدت با جان خود خطر کردند و جدا از آن خطر ابتلای اطرافیان را هم تحمل کردند.

وی افزود: از همه همکاران و پرستاران برای کمبودها و قصور و تقصیرها عدرخواهی می‌کنم و امیدواریم به جایگاهی که لیاقت ان را دارند، برسند.

مرادی گفت: خوشبختانه تاکنون یک مورد فرار یا تمرد از کار و عدم حضور در شیفت نداشته‌ایم و این عزیزان نشان دادند که فدایی کشور و مردمشان هستند.

 ویسی، رییس دانشکده پرستاری و مامایی کرمانشاه نیز، ادامه داد: بیانات مقام معظم رهبری در سالروز ولادت با سعادت حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار شور و شعف خاصی در جامعه پرستاری ایجاد کرد.

وی افزود: مشکلات پرستاری از جمله تعرفه‌گذاری و مشاغل سخت و زیان‌آور و استخدام بود که هنوز برخی از آن‌ها به مرحله اجرا نرسیده است که با دستور ایشان مطالبات به حق پرستاران عملیاتی خواهد شد.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول