اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

حمایت از سرمایه‌گذار در حد شعار است/ سرمایه‌گذاری‌ها یا «رد» می‌شود یا «ابطال»

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه حمایت از سرمایه گذار در همدان فقط در حد شعار است گفت: متاسفانه در استان همدان سرمایه گذاری‌ها به دلایل مختلف و بی منطق رد یا ابطال می‌شوند.

حمایت از سرمایه‌گذار در حد شعار است/ سرمایه‌گذاری‌ها یا «رد» می‌شود یا «ابطال»

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ابراهیم مولوی ظهر امروز در کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورا با حضور هیأت مدیره انجمن صنفی راهنمایان گردشگری با اشاره به اینکه متاسفانه در استان همدان سرمایه‌گذاری‌ها به دلایل مختلف و بی منطق رد یا ابطال می‌شوند اظهار کرد: موانع سرمایه‌گذاری در همدان مانع پیشرفت و توسعه پایدار استان شده است.

وی با بیان اینکه هنوز موضوع جذب سرمایه گذار در استان جدی گرفته نشده است و سرمایه گذاران در بورکراسی اداری سرگردانند، افزود: اینکه جواب استعلام سرمایه‌گذار بیش از چندین ماه یا بیش از یک سال به طول انجامد، بی توجهی به مقوله اشتغال و رونق اقتصادی استان را نشان می دهد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه همدان استان صنعتی نیست، افزود: ایجاد اشتغال در این استان به راحتی مقدور نیست، بنابراین نباید اجازه اخلال در مسیر سرمایه‌گذاری داده شود چرا که سرمایه‌گذاری موتور محرکه توسعه‌پایدار است.

وی با اشاره به اینکه هدف ما در حمایت از سرمایه‌گذار، دور کردن دغدغه از خانواده‌ها و ایجاد امید در جوانان تحصیل کرده با رونق اشتغال است، گفت: متاسفانه در استان همدان حمایت و تکریم سرمایه‌‌گذار در حد شعار باقی است.

مولوی داشتن تفکر و نگاه توسعه‌ای را از عوامل تحقق رونق اقتصادی برشمرد و اضافه کرد: دستگاه های مرتبط ‌با حمایت و جذب سرمایه‌گذار باید به این بیندیشند که آرامش جامعه در موقعیت و نقش دادن به انسان‌ها حاصل می‌شود و این زمانی محقق می شود که کارآفرینان و سرمایه‌‍‌گذاران به عنوان فعالان اقتصادی جامعه مورد توجه و حمایت واقعی قرار گیرند و برای تحقق امر سرمایه‌گذاری خط vip  ایجاد شود.

وی داشتن تفکر و نگاه توسعه‌ای را از عوامل تحقق رونق اقتصادی برشمرد و اضافه کرد: دستگاه های مرتبط ‌با حمایت و جذب سرمایه‌گذار باید به این بیندیشند که آرامش جامعه در موقعیت و نقش دادن به انسان‌ها حاصل می‌شود و این زمانی محقق می شود که کارآفرینان و سرمایه‌‍‌گذاران به عنوان فعالان اقتصادی جامعه مورد توجه و حمایت واقعی قرار گیرند و برای تحقق امر سرمایه‌گذاری خط vip  ایجاد شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان اضافه کرد: مسولین در همدان تنها شعار دفاع از سرمایه گذار می‌دهند و در عمل چیزی دیده نمی شود به گونه ای که متاسفانه بدون گفتگو و شنیدن سخنان سرمایه‌گذاران این فعالان اقتصادی را رد کرده  و اجازه سرمایه‌گذاری در استان به آنها داده نمی شود که نمونه‌های زیادی از این گونه سرمایه‌گذاران که از همدان فراری داده شده‌اند قابل بیان است.

* سلماسی: لزوم برنامه‌ریزی دقیق در اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر همدان نیز با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی دقیق و کارشناسی شهرداری در اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری، گفت: در صورت تخصیص بسته‌های تشویقی به سرمایه‌گذاران باید پیوست‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی نیز مد نظر قرار گیرد .

رضوان سلماسی با انتقاد از اینکه متاسفانه آسیب‌های بعضی از پروژه‌ها بعد از اجرا مشخص می‌شود، یادآور شد: با توجه به اینکه تخفیفات و تسهیلات ارائه شده به سرمایه‌گذاران و اجرای پروژه‌ها از حق عامه مردم تامین می‌شود لازم است مطالعات دقیق و مناسبی قبل از آغاز پروژه انجام شود.

 وی به ظرفیت‌های تاثیرگذار گردشگری استان به ویژه شهر همدان در جذب گردشگران و سرمایه‌گذاران اشاره کرد و افزود: با برنامه‌ریزی و مدیریت مناسب می‌توانیم میزبان میهمانان و گردشگران استان‌های همجوار باشیم چرا که اصلاح نگاه مدیریتی و توجه به حوزه گردشگری، رونق و توسعه اقتصادی را به دنبال خواهد داشت.

* ضیایی‌مهر: همبستگی بین ادارات برای حوزه گردشگری وجود ندارد

 رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان همدان هم در این جلسه به بیان مشکلات حوزه گردشگری پرداخت و گفت: متاسفانه به کارگیری مدیران متخصص در حوزه تخصصی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باعث بی ‌توجهی و آسیب به این حوزه شده است.

مهرداد ضیائی مهر با اشاره به شرایط کنونی با شیوع ویروس کرونا و آسیب های آن به حوزه گردشگری، اظهار کرد: درکمتر استانی برنامه‌ای برای پساکرونا برای رفع مشکلات و دغدغه‌های حوزه گردشگری تدوین شده است و استان همدان نیز از این موضوع مستثنی نیست.

وی با بیان اینکه هیچ گونه همبستگی بین ادارات استان برای اقدامات حوزه گردشگری وجود ندارد، افزود: رایگان کردن احداث هتل در راستای حمایت از سرمایه گذاران و رونق صنعت گردشگری توسط شورای شهر همدان در دوره‌های چهارم و پنجم اقدام ارزشمندی بود و این‌گونه اقدامات می‌تواند در رونق صنعت گردشگری و اقتصاد استان تاثیرگذار باشد.

 رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان همدان اضافه کرد: اگر ما ادعای پایتخت تاریخ و تمدن کشور را داریم و جزو پنج استان گردشگری کشور هستیم باید به مشکلات این حوزه نیز بپردازیم مخصوصاً در حال حاضر و شرایط شیوع ویروس کرونا می‌توانیم از این فرصت برای رفع مشکلات برای پساکرونا استفاده کنیم.

انتهای پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول