اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

مخالف پولی‌کردن سربازی هستیم/ افزایش حقوق سربازان وابسته به بودجه ۱۴۰۰ است

رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه با طرح‌های پولی کردن خدمت سربازی مخالفیم گفت: در گذشته نیز ما تبعات منفی چنین طرح‌هایی را دیده‌ایم و این طرح‌ها عادلانه نیست، از همین رو ما با آن مخالفیم.

مخالف پولی‌کردن سربازی هستیم/ افزایش حقوق سربازان وابسته به بودجه ۱۴۰۰ است

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، خبرگزاری ایلنا گفت‌وگویی با امیر غلامرضا رحیمی‌پور، رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

افزایش حقوق سربازان وابسته به سرنوشت بودجه ۱۴۰۰ است

در خصوص افزایش حقوق سربازان در سال ۱۴۰۰ باید منتظر بمانیم در لایحه بودجه چقدر اعتبار به ما اختصاص داده می‌شود.

حقوق سربازان به مولفه‌هایی از جمله محل خدمت، مدرک تحصیلی و درجه بستگی دارد و براین اساس متفاوت خواهد بود، به طور مثال حقوق کسی که در مناطق محروم یا در مناطق بد آب و هوا است با کسی که در شهر محل سکونت خود خدمت می‌کند، متفاوت است.

ان‌شاءالله وقتی لایحه بودجه تصویب شد و به ما ابلاغ کردند ما آن را اعلام می‌کنیم. البته ما تمام تلاشمان را کردیم تا حداقل میانگین کل حقوق را در سطح نیروهای مسلح برای کارکنان وظیفه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان شود.

مخالف پولی‌کردن سربازی هستیم

ستاد کل نیروهای مسلح کاملا مخالف موضوع خرید و فروش سربازی است، چرا که این امر یک موضوع کاملا ناعادلانه است و ضربه به موضوع سربازی وارد کرده است.

ما در نظر داشتیم با اجرای این قانون آمار غایبان از دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر به یک میلیون نفر کاهش پیدا کند، در حالی که پس از اجرای این قانون چند صد هزار نفر نیز به غایبان اضافه شد.

اصل اجرای این قانون بجای حل مشکلات به ما لطمه زده است، ضمن اینکه اجرای این قانون عادلانه نبود، چراکه هر کس قادر بود، سربازی را می‌خرید و می‌توانست به سربازی نرود و هر کسی هم که پول نداشته باشد باید به خدمت برود این موضوع با عدالت ناسازگار بود که ستاد کل نیروهای مسلح جلوی آن را گرفت و در سال ۹۸ دیگر در لایحه بودجه قرار نگرفت.

ستاد کل با پرداخت جریمه به جای سربازی موافق نیست

طرح‌های متفاوتی در مجلس در دست بررسی است. این موضوع که افرادی که به سربازی نرفته‌اند، با پرداخت ۵۰ درصد بیش از قیمت مصوب خدمات دریافت کنند هم یکی از همین طرح‌های مجلس است که پیش از این نیز مطرح شده بود و ستاد کل نیروهای مسلح آن را رد کرده بود.

ستاد کل با پرداخت جریمه به جای سربازی موافق نیست. طرح‌های مختلفی در کمیسیون امنیت ملی مطرح می‌شود و در مجلس در دست بررسی است و اگر طرح بهینه‌ای مشخص شود و مورد تایید باشد، اعلام می‌شود.

ستاد کل اساسا با خرید یا جریمه مشمولان غایب یعنی پولی کردن خدمت سربازی به شدت مخالف است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول