اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

رتبه نخست راهداری فارس در نگهداری رویه راه‌ها

مدیرکل دفتر نگهداری راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل کشور بیان کرد: استان فارس به عنوان یکی از استانهای استراتژیک کشور در حوزه حمل و‌ نقل جاده ای ، همواره جز استان های برتر بوده و طی یک سال گذشته بیشترین عملکرد در نگهداری رویه راه‌ها را به خود اختصاص داده است.

رتبه نخست راهداری فارس در نگهداری رویه راه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و‌ حمل و‌نقل جاده ای  استان فارس ؛ پیرنون در نشست شورای اداری اداره کل راهداری فارس که به مناسبت روز راهدار تشکیل شد، با بیان این مطلب افزود: عملکرد راهداری فارس برای نگهداری راه ها چندین برابر اعتباری بوده که دریافت کرده اند.

وی ادامه داد: طول کل راه های استان فارس اعم از بزرگراهی، اصلی، فرعی و روستایی، ۸.۵ درصد از طول کل راه های کشور است که از این حیث، فارس رتبه نخست کشور را دارا است به همین دلیل نگهداری این میزان از راه های مواصلاتی نیازمند برنامه ریزی مستمر و اعتبارات خاص است.

مدیرکل دفتر نگهداری راه های کشور از عملکرد راهداری فارس در بخش نگهدای راه تقدیر کرد و گفت: میزان عملکرد فارس در نگهداری رویه راه ها چندین برابر اعتباری دریافتی است که این موضوع جای تقدیر دارد.

مدیرکل راهداری و‌ حمل و‌ نقل جاده ای استان فارس نیز در ادامه این نشست ضمن تبریک روز راهدار به ارایه گزارشی از برنامه های گرامیداشت هفته حمل و‌ نقل ، رانندگان و راهداری در فارس پرداخت و گفت: همان طور که امروزه کادر زحمتکش درمان، مدافعان سلامت مردم هستند، به تعبیر ما رانندگان زحمتکش هم مدافعان امنیت اقتصادی هستند به گونه ای که در ماه های نخستین سال جاری علیرغم شرایط سخت کرونا وظیفه خطیر جابجایی کالا و بار را لحظه ای کنار نگذاشتند و‌ حمل کالاهای اساسی و‌ مورد نیاز جامعه بدون کوچکترین وقفه ای استمرار داشت.

علیرضا سیاهپور اظهار داشت: راهداران نیز با خضور شبانه روزی خود در سطح راه ها پیام آور آرامش کاربران جاده ای هستند و تردد ایمن و روان ارمغان این قشر زحمتکش به مسافران و بهره برداران راه‌ها است.

وی در ادامه با اشاره به سهم ۹۶ درصدی حمل و‌ نقل جاده ای در جابجایی کالا و مسافر نسبت به سایر روشهای حمل و نقل در استان گفت : طول راه ها، وضعیت توریستی ، کشاورزی و صنعتی بودن استان و هم چنین مساحت فارس نیازمند نگرش خاص برای نگهداری و ایمن سازی راه ها است.

سیاهپور با بیان اینکه بعد از حرفه کشاورزی حمل و نقل بیشترین اشتغال زایی در استان را دارد خاطرنشان ساخت: قرارگیری در دو کریدور ارتباطی جاده ای جنوب با مرکز و‌هم چنین شرق به غرب کشور موقعیت حمل و‌نقل فارس را خاص کرده است.

این گزارش حاکی از آن است که در پایان این نشست علاوه بر تقدیر از راننده و‌ راهدار نمونه کشوری از راهداران، روسای نمونه شهرستان ها و کارکنان نمونه ستادی اداره کل راهداری و‌حمل و‌نقل جاده‌ای استان فارس در سال جاری نیز تقدیر شد.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول