اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

کارخانه کبریت به موزه شهر و شهرداری تبدیل می‌شود

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان گفت: از برنامه‌های سازمان فرهنگی تبدیل مجموعه کارخانه کبریت به یک مجموعه تاریخی و فرهنگی و بحث موزه شهر و شهرداری و همچنین تعریف کارکرد برای پارک بانوان خواهد بود.

کارخانه کبریت به موزه شهر و شهرداری تبدیل می‌شود

غلامرضا نظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا موجب تغییر رویکرد در اجرای برنامه‌ها شد و همین امر موجب شد که سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری هم برنامه‌های خود را به شکل دیگری تدوین کند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان ادامه داد: قبلا بودجه سازمان فرهنگی شهرداری بدون در نظر گرفتن شرایط حاد کرونا تدوین شده بود، تصریح کرد: به همین خاطر برنامه نیمه دوم این سازمان تغییراتی کرد و تغیراتی در سرفصل‌ها ایجاد شد.

وی با اشاره به برگزاری چند جشنواره مجازی شامل مسابقات کتابخوانی، جشنواره عکاسی و مسابقات ورزشی در بستر فضای مجازی گفت: با این حال قرار است یک جشنواره بزرگ دیگر با عنوان جشنواره «توفیق» در زنجان برگزار شود.

نظری با بیان اینکه جشنواره فرهنگی، ورزشی توفیق برای عموم مردم برگزار خواهد شد، تصریح کرد: این جشنواره در 25 رشته و در دو بخش ویژه «مکتب شهید قاسم سلیمانی» و «زندگی با کرونا» برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به افتتاح سایت اختصاصی برای فعالیت‌ها و جشنواره‌های فرهنگی شهرداری استان زنجان گفت: از روز گذشته یعنی اول دی ماه این سایت فعال شده و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را در آن بارگذاری کنند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان با اشاره به اینکه هدف از برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی توفیق ایجاد نشاط و شادابی بین شهروندان است، تصریح کرد: در برگزاری این جشنواره از ظرفیت رسانه‌ها و اساتید استفاده خواهد شد.

وی به مهلت زمانی ارسال آثار به این جشنواره نیز اشاره کرد و گفت: سایت جشنواره از یکم تا 30 دی ماه باز است و یکم تا ۱۰ بهمن نیز داوری انجام و همزمان با روز مادر اختتامیه جشنواره برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان گفت: ۶ حوزه برای انتخاب شهروند برتر انتخاب شده است اقدام‌های داوطلبانه، اخلاق مداری اجتماعی، مشارکت در امور خیرخواهانه و عام المنفعه، مشارکت در امور اجتماعی، انجام فداکاری‌های ویژه، همسران جانبازان بالای ۵۰ درصد، کسب عناوین مختلف در عرصه‌های مختلف است.

نظری با اشاره به اینکه بازه زمانی ارسال آثار در جشنواره شهروند نمونه نیز تا 10 بهمن خواهد بود، گفت: تا 15 روز داوری انجام و پس از طی مراحل داوری مراسم اختتامیه در روز  هفتم اسفند نیز همزمان با ولادت حضرت علی (ع) برگزار خواهد شد.

وی همچنین از برگزاری مسابقه کتابخوانی مکتب شهید سلیمانی خبر داد و گفت: برای برگزاری این مسابقه ۳ هزار کتاب خریداری شده است.

راه‌اندازی فرهنگسرای مجازی در زنجان

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان از راه‌اندازی فرهنگسرای مجازی با توجه به شیوع ویروس کرونا خبر داد و افزود: در قالب این فرهنگسرا آموزش‌های فرهنگی و هنری ارائه خواهد شد.

نظری به برنامه‌ریزی انجام شده برای بودجه سال آینده سازمان فرهنگی شهرداری نیز اشاره کرد و گفت: امسال پروژه عمرانی در بحث فرهنگی اجرایی نشد، چون اعتباری برای آن پیش‌بینی نشده بود اما در سال آینده بودجه کلان‌نگرانه‌تر خواهد بود.

وی تصریح کرد: مجموعه شورا و شهرداری ساخت یک فرهنگسرا، در هر منطقه شهرداری یک زمین ورزشی چند منظوره است و تبدیل شهر به یک نگارخانه است که خیابانی باشد و بتوان به اصطلاح دید هنری مردم را ارتقا داد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان افزود: برای سال آینده مسیر دوچرخه را خواهیم داشت و تابلوهای مسیر دوچرخه احیا و فاز دوم مسیر دوچرخه را در قالب مسیر شرقی_ غربی یا شمالی _جنوبی خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: از دیگر برنامه‌های سازمان فرهنگی تبدیل مجموعه کارخانه کبریت به یک مجموعه تاریخی و فرهنگی و بحث موزه شهر و شهرداری و همچنین تعریف کارکرد برای پارک بانوان خواهد بود.

نظری با تأکید بر راه‌اندازی یک نقشه و اطلس فرهنگی و اجتماعی برای منسجم شدن امور فرهنگی گفت: باید در این اطلس بدانیم که از کجا باید به کجا برسیم، چرا که فرهنگ یک امر درونی و زمان‌بر است.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول