اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

مردم تهران چشم انتظار بهره‌برداری از ۲۳ بیمارستان

استاندار تهران گفت: ۲۳ بیمارستان در سطح استان تهران در حال احداث، تکمیل و راه‌اندازی است.

مردم تهران چشم انتظار بهره‌برداری از ۲۳ بیمارستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران عصر امروز در حاشیه بازدید نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از پروژه مترو اسلامشهر، اظهار کرد: با آغاز نهضت بیمارستان سازی در حوزه سلامت در استان تهران، در حال حاضر ۲۳ بیمارستان در حال احداث، تکمیل و راه‌اندازی در سطح شهرستان‌های استان تهران است.

وی با اشاره به اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی فقط یک بیمارستان دولتی مرکز قلب شریعتی در استان تهران احداث شده است، گفت: متأسفانه در حوزه‌های مختلف از جمله بهداشت و درمان، آموزش و پرورش و غیره به استان تهران ظلم شده است، در حالی که در استان‌های دیگر کشور به ازای هر ۱۰۰۰ نفر یک مرکز بهداشتی احداث شده در استان تهران به ازای هر ۵۰ هزار نفر یک مرکز درمانی ایجاد شده است.

استاندار تهران با تأکید بر رفع موانع و تأمین اعتبارات لازم برای پروژه بیمارستان اسلامشهر، بیان کرد: در استان تهران در تخصیص بودجه ظلم مضاعف شده و سرانه‌های استان تهران نسبت به سایر مناطق کشور بسیار پایین است، با تدابیر اتخاذ شده برای تأمین اعتبارات مورد نیاز بیمارستان ۴۰۰ تخت‌خوابی اسلامشهر، حداکثر تا سال آینده این پروژه تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

استاندار تهران با بیان اینکه احداث مترو یکی از مطالبات مهم و اساسی مردم اسلامشهر است، ادامه داد: کاری که در اسلامشهر در رابطه با مترو آغاز شده حاصل هماهنگی، وحدت و اتحاد بین مجموعه شورای شهر، شهرداری، دولت، وزارت کشور و همه دست اندرکاران است که دست به دست هم داده‌اند تا مطالبات به حق مردم محقق شود.

محسنی بندپی تأکید کرد: با توجه به ضرورت اهمیت احداث و تکمیل پروژه مترو اسلامشهر که منابع مالی آن از سوی شهرداری اسلامشهر تأمین می‌شود در زمینه تغییر کاربری اراضی در مسیر احداث و پروژه‌های عمرانی شهرداری هر نوع همکاری و پیگیری که از سوی استانداری نیاز باشد، انجام می‌دهیم و شخصاً تمام مسؤولیت اجرای این پروژه را برعهده می‌گیرم و از هیچ تلاشی در این خصوص کوتاهی نمی‌کنم.

وی با اشاره به صدور مجوز لازم برای استفاده از اعتبارات ارزش افزوده روستاهای فاقد دهیاری در اسلامشهر در پروژه مترو اذعان کرد: با مذاکرات انجام شده با وزیر راه و شهرسازی و تشکیل کارگروه کمیسیون ماده ۵، امیدوارم به زودی مشکلات پروژه‌های معطل مانده و بلاتکلیف شهرداری برطرف شود.

استاندار تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات بخش اقتصاد و اشتغال در استان تهران گفت: با وجود ۱۵۶ ناحیه صنعتی در استان تهران از سال ۹۷ تاکنون نرخ بیکاری در این استان نزولی بوده و رشد خوبی در زمینه حفظ اشتغال و اشتغالزایی شاهد هستیم.

محسنی بندپی با تأکید بر ضرورت رفع مشکلات نواحی صنعتی استان تهران خاطرنشان کرد: با تصویب نواحی صنعتی استان تهران و شناخته شدن در قالب شهرک‌های صنعتی مصوب، در هیأت دولت به زودی این نواحی از تمام امکانات و مزایای شهرک‌های صنعتی منطقه منتفع و بهره مند می‌شوند، با این مصوبه رونق تولید و اشتغال در استان تهران افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/۶۷۰۲۱/پ/س/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول