اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

کهگیلویه و بویراحمد در رده ۸ استان برتر کشور در حوزه سوادآموزی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: کهگیلویه و بویراحمد در رده ۸ استان برتر کشور در حوزه سوادآموزی است.

کهگیلویه و بویراحمد در رده ۸ استان برتر کشور در حوزه سوادآموزی

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج حسین کلانتری در نشست شورای پشتیبانی نهضت سواد آموزی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: با توجه به پایین بودن نرخ باسوادی در برخی از مناطق استان به نسبت میانگین کشوری فرم ارزیابی عملکرد در این مناطق تهیه و پس از انجام اقدامات لازم فرمانداران، بخشداران و مدیرانی که فعالیت آنها مطلوب بوده مورد تقدیر قرار می گیرند.

استاندار با تاکید بر اینکه ابزار استیفای حقوق انسان آگاهی و سواد است، عنوان کرد: در همین موضوع کرونا هرجایی که آحاد جامعه آگاهانه پیشگیری می کنند با تلفات کمتری رو به رو هستیم.

کلانتری در بخش دیگری از سخنانش، گفت: تعریف جدیدی که یونسکو از سواد ارائه داده باسوادی را توانایی تغییری در زندگی فرد دانسته است.

استاندار تاکید کرد: ما به عنوان مدیر باید بتوانیم تحولی در جامعه ایجاد کنیم.
وی تصریح کرد: سواد مجموعه دانش و آگاهی است که بتوان از آن استفاده کرد و منشاء تحول شد.

استاندار به فرمان تاریخی امام خمینی (ره) در خصوص مسئولیت اجتماعی سواد آموزی اشاره کرد و افزود: نرخ باسوادی در استان نسبت به میانگین کشوری نزدیک است.

کلانتری با بیان اینکه عملکرد معاونت سواد آموزی استان قابل تقدیر  است، بیان کرد: کهگیلویه و بویراحمد جزو ۸ استان برتر کشور در حوزه سوادآموزی است.

استاندار بیان کرد: بی سوادی یکی از نقاط آسیب پذیری است که مانع رشد و توسعه می شود.

کلانتری تاکید کرد: تسهیل کردن شرایط علم آموزی خود امر به معروف است که این مهم توسط برخی از بانک های عامل و جهت تشویق مردم به سواد آموزی در سطح کشور و به تبع آن در استان در حال انجام است که حرکت قابل تقدیری است.

وی با تاکید بر اینکه هرجایی که سطح سواد پایین است آسیب پذیری بیشتر است، گفت: باید بتوانیم در سطح مناطق جامعه هدف تحرک جدیدی به وجود بیاوریم تا نرخ باسوادی در استان به بالاتر از میانگین کشوری برسد.

گفتنی است تعداد ۱۷۹ نفر شهید سوادآموزی در کشور وجود دارد و استان دارای ۱۱ شهید سواد آموز است.

لازم به ذکر است که‌ شهید نوروز علی جلیل پور معلم شهید کهگیلویه و بویراحمدی  نخستین  پیشنهاد دهنده راه اندازی نهضت سوادآموزی در کشور بود.

شایان ذکر است در سال ۵۷ از جمعیت ۱۰ تا ۴۹ سال استان حدود ۲۸ درصد باسواد بودند و اکنون این میزان به ۹۴ درصد رسیده و شاهد پیشرفت ۶۶ درصدی هستیم.

انتهای پیام/82009

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول