اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نشست روسیه و ترکیه درباره سرنوشت شهر سوری «عین عیسی»

منابع خبری گزارش دادند که مقامات ترکیه و روسیه برای بررسی سرنوشت شهر «عین عیسی» در شمال سوریه نشستی برگزار کرده‌اند.

نشست روسیه و ترکیه درباره سرنوشت شهر سوری «عین عیسی»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پس از درگیری‌های شدید میان کُردهای سوریه و گروه‌های تروریستی وابسته به ترکیه در شهر «عین عیسی» (شمال سوریه)، شبکه «المیادین» گزارش داد که مقامات روسیه و ترکیه نشستی در ارتباط با این درگیری‌ها داشته‌اند.

شبکه المیادین به نقل از برخی منابع در این خصوص گزارش داد که در نشست یادشده، مقامات روسیه و ترکیه سرنوشت شهر عین عیسی و مناطق حومه آن را مورد بحث و بررسی قرار داده‌اند.

طبق این گزارش، ترکیه پافشاری دارد که به ازای متوقف کردن حملات، شبه‌نظامیان کُرد موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد)، «روژاوا» و نیروهای «آسایش» باید به طور کامل از شهر خارج شوند.

منابع یادشده همچنین خبر دادند که ترکیه حملات را متوقف کرده است و منتظر است ببیند طرف کُرد به خواسته‌های ترکیه چه پاسخی به روسیه خواهد داد.

منابع خبری در روزهای گذشته از وقوع درگیری‌های شدید میان گروه‌های تروریستی وابسته به ترکیه و نیروهای کُرد در شهر عین عیسی خبر داده بودند.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از منابع میدانی در خصوص این حملات گزارش داده بود که عناصر وابسته به ترکیه در جریان حملات، توانسته‌اند دو روستا را در اطراف عین عیسی اشغال کنند.

عین عیسی در کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه قرار دارد. این گروه تحت حمایت آمریکا است؛ با این حال، آمریکا تاکنون در درگیری با نیروهای وابسته به ترکیه، از این عناصر حمایت نکرده است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول