اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

فرآیند توسعه پایدار با عبور از پل مستحکم حمل و نقل امکان‌پذیر است

امام جمعه تبریز، حمل و نقل را یکی از اصلی‌ترین ارکان زیربنایی کشورها و عامل توسعه پایدار و رونق بخش اقتصاد ملی دانست و گفت: راه رسیدن به فرآیند توسعه اقتصادی با عبور از پل مستحکمی به نام حمل و نقل امکان‌پذیر است .

فرآیند توسعه پایدار با عبور از پل مستحکم حمل و نقل امکان‌پذیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز،  حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در دیدار دست‌اندرکاران راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و اعضای شورای حمل و نقل آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه حمل و نقل بخش‌های مختلف جوامع را به توسعه پایدار متصل می‌کند، اظهار داشت: ارتباط عمیق حمل و نقل با زندگی روزمره از نقطه نظر دسترسی به خدمات و رفاه اجتماعی و نقش اساسی آن در ارتقاء سطح زندگی و رفاه اجتماعی، بیانگر نقش فرهنگی و اجتماعی است که حمل و نقل می‌تواند داشته باشد.

امام جمعه تبریز با اشاره به پیشرفت‌های این حوزه بعد از پیروزی انقلاب ادامه داد: این بخش دربرگیرنده فعالیت‌هایی است که به شکلی گسترده در تمامی زمینه‌های تولید، توزیع و مصرف کالا و خدمات جریان داشته و در مجموعه فعالیت‌های اقتصادی نقش غیرقابل انکاری برعهده دارد.

 وی ادامه داد: بدون وجود شبکه حمل و نقل، تاسیسات، تجهیزات جانبی و ناوگان مطلوب تصور رشد و توسعه عمومی کشور غیرممکن به نظر می‌رسد.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم حمل و نقل را یکی از اصلی‌ترین ارکان زیربنایی کشورها و عامل توسعه پایدار و رونق بخش اقتصاد ملی دانست و اضافه کرد: راه رسیدن به فرآیند توسعه اقتصادی با عبور از پل مستحکمی به نام حمل و نقل امکان‌پذیر است و در حقیقت این بخش، نیروی محرکه توسعه به‌شمار می‌رود.

امام جمعه تبریز، کارآمدی و توانمندی حوزه حمل و نقل را زمینه‌ساز توسعه همه جانبه کشور عنوان کرد و گفت: گستردگی منحصر به‌فرد فعالیت‌های بخش حمل و نقل، موفقیت‌های راهبردی در زمینه رشد و توسعه اقتصادی را ممکن می‌کند و باید توجه داشت که در تجارت جهانی و حمل و نقل در انواع مختلف زمینی، دریایی و هوایی، دو پدیده جدانشدنی هستند.

در ابتدای این دیدار سلطانی، مدیر راه و شهرسازی استان گزارشی از فعالیت‌ها و عملکرد این اداره‌کل ارائه داد و علیزاده، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هم با اشاره به تاریخچه روز ملی حمل و نقل و روز راهداری همچنین هفته حمل و نقل, رانندگان و راهداری یادآور شد: آذربایجان‌شرقی به لحاظ ویژگی‌های حمل و نقلی مهم‌ترین استان شمال‌غرب کشور جزو استان‌های مطرح کشور است.

لازم به ذکر است، در این دیدار جمعی از مسوولان اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و اعضای تشکل.های صنفی حمل و نقل استان آذربایجان‌شرقی حضور داشتند.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول