اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

دهمرده: آیا وزیر ارتباطات مأموریت دارد فقط برای یک سری نقاط خاص کار کند؟

نماینده زابل در مجلس با انتقاد از آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: شما به عنوان یک وزیر آیا وظیفه دارید برای یک سری نقاط خاص کار کنید و دانش آموزان کم برخوردار در استان‌های محروم برای تحصیل دغدغه اینترنت داشته باشند؟

دهمرده: آیا وزیر ارتباطات مأموریت دارد فقط برای یک سری نقاط خاص کار کند؟

 به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، حبیب الله دهمرده نماینده زابل در مجلس شورای اسلامی امروز (سه شنبه 2 دی 99) در  جلسه علنی و در تشریح سؤال خود از محمد جواد آذری  جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: شرایط کرونایی باعث شده که دانش‌آموزان کل کشور و دانش‌آموزان کم برخوردار به ویژه در استان سیستان و بلوچستان، کرمان و لرستان چه جرمی مرتکب شده‌اند که در آن مناطق زندگی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند در حالی که نیازمند اینترنت برای تحصل خود هستند.

وی افزود: آیا شما به عنوان وزیر مأموریت دارید که برای یک سری نقاط خاص کار کنید؟

نماینده زابل در مجلس افزود: سیستان و بلوچستان به اندازه 5 استان ظرفیت دارد اما همیشه به عنوان یک استان دیده شده که همین امر باعث عقب‌ماندگی تاریخی در مسائل مختلف آن شده است لذا وزیر ارتباطات بگوید این استان در کدام شاخصه آموزش عالی کشور در رتبه‌های بالا قرار دارد؛ همیشه از آخر اول هستیم چرا که همسایه کشورهایی همچون افغانستان و پاکستان هستیم.

دهمرده در ادامه با طرح این سوال که دانش‌آموزان سیستان وبلوچستانی چه گناهی کرده‌اند که ساکن این منطقه هستند، عنوان کرد: آیا آنها نباید درس بخوانند و در کنکور با سایر دانش آموزان کشور رقابت کنند؟ متأسفانه روز به روز شکاف آموزشی به دلیل زیرساخت‌ها بیشتر می‌شود و عدالت ایجاب می‌کند توجه بیشتری به این موضوع شود.

وی افزود: چرا وزرا بعد از فشار باید به فکر بیفتند در حالی که به راحتی می‌توان اقداماتی را در استان‌های کم برخوردار نیز انجام داد چنانچه زمانی که استاندار کرمان بودم و یک روستا در آن آنتن‌دهی نداشت، با پیگیری‌ها ظرف چند روز این اقدام انجام شد، همچنین زمانی که استاندار لرستان بودم آنتن‌دهی برخی مناطق روستایی را پیگیری کردم که به سرعت انجام شد. 

دهمرده تصریح کرد: متاسفانه عناصر ضد انقلاب داخلی و خارجی از مشکلات زیرساخت‌های آموزشی سیستان و بلوچستان فیلم تهیه کرده و علیه جمهوری اسلامی ایران پخش می‌کنند.

نماینده زابل در مجلس خاطرنشان کرد: در 50 کیلومتری شرق زابل نیروگاهی وجود دارد که مهندسان آن به دلیل عدم آنتن‌دهی نمی‌توانند با خانواده‌های خود ارتباط داشته باشند.

دهمرده در پایان گفت: حضور چند قاچاقچی به فرمان خارجی‌ها در این منطقه باعث نگرانی خانواده‌ها و خود آنها شده است؛ این در حالی است که در این منطقه نه کوه و نه دشت وجود دارد و به راحتی با یک دکل می‌توان این مشکل را برطرف کرد. 

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول