اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

دستگیری 49 قاچاقچی اشیای تاریخی و فرهنگی در چهارمحال و بختیاری

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون 49 قاچاقچی اشیای تاریخی و فرهنگی در این استان شناسایی، دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده‌اند.

دستگیری 49 قاچاقچی اشیای تاریخی و فرهنگی در چهارمحال و بختیاری

محمدرضا محمدی‌مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون 49 قاچاقچی اشیای تاریخی و فرهنگی در این استان شناسایی، دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده‌اند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری افزود: در این مدت سه مورد حفاری غیرمجاز در استان شناسایی و عاملان آن دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده‌اند.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال‌جاری تاکنون پنج باند قاچاق اشیای تاریخی و فرهنگی در چهارمحال و بختیاری شناسایی و متلاشی شد، اظهار داشت: نیروهای یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از ابتدای سال‌جاری تاکنون 17 هزار و 721 مورد سرکشی از تپه‌ها و محوطه‌های باستانی، اماکن و بناهای تاریخی این استان انجام داده‌اند.

محمدی‌مقدم اضافه کرد: در این مدت چهار مورد کشفیات و 11 مورد اسکورت اشیای تاریخی و فرهنگی از سوی یگان حفاظت اداره‌کل اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری انجام شده است.

انتهای پیام/68024/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول