اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

تولید 40 محصول مقابله با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی/کسب رتبه اول فناوری در کشور

معاون تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از کسب رتبه اول این دانشگاه در حوزه فناوری در کشور خبر داد و گفت:‌429 مقاله و 40 محصول در حوزه کرونا تولید کرده ایم.

تولید 40 محصول مقابله با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی/کسب رتبه اول فناوری در کشور

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، مراسم بیست و یکمین جشنواره پژوهشی ابوریحان به منظور معرفی برترین پژوهشگران و طرح های علمی حوزه سلامت با حضور مسؤولان  وزارت بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد.

افشین زرقی، معاون تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این مراسم با اشاره به برنامه‌های این دانشگاه در راستای ارتقای کیفی پژوهش در علوم پزشکی، اظهار داشت: دو هدف عمده در این مسیر در نظر گرفته‌ایم که شامل ارتقای کیفی تحقیقات و به سمت پژوهش کاربردی و نگاه به سمت دانشگاه نسل سوم است.

وی با اشاره به تعیین شاخص‌های تحقیقات از سوی وزارت بهداشت،ادامه داد:تولیدات علمی، اختصاص بخش مهمی از بودجه برای تحقیقات و توسعه ظرفیت نیروی انسانی از جمله برنامه‌های ارزشیابی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است.

معاون تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به تولید 4 هزار مقاله علمی در این دانشگاه ، بیان داشت: بیشترین تولید ما در حوزه پزشکی بوده و با کشورهای متعددی همکاری داشتیم.

زرقی با اشاره به جایگاه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در پایگاه ISI، بیان داشت:در این خصوص شاهد رشد خوبی هستیم و تولیدات ما بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه در سامانه علم سنجی، این دانشگاه از شیب فزاینده‌ای در تولیدات علمی برخوردار است، گفت: ما در زمینه ارتقای کیفی مقالات علمی موفق تر از بحث کمی مقالات بوده‌ایم.

معاون تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از افزایش 10 درصدی در شاخص کمی و افزایش بیش از 20 درصدی کیفی در مقالات خبر داد و گفت:7 سال پیاپی این دانشگاه در حوزه پژوهشی دانشجویی رتبه اول را دارا هستیم.

زرقی با بیان اینکه در تولید کتب بیشترین تولیدات را داشتیم، ابراز داشت:کمتر از 6 درصد هیات علمی این دانشگاه در پژوهش خاموش هستند.

وی با اشاره به اینکه 5 مرکز رشد در دانشگاه داریم، متذکر شد:به موضوع ارتقای علمی هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی توجه خاصی داریم.

معاون تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به فعالیت 105 شرکت دانش بنیان در این دانشگاه، تصریح کرد: 153 محصول دانش بنیان در حوزه‌های مختلفی همچون کرونا، دارو وکیت‌های تشخیصی تولید شده است.

زرقی از 15 اختراع داخلی و 22 اختراع خارجی در این دانشگاه خبر داد و گفت: قرار است ایده بازار دائمی در دانشگاه برای دانشجویان ایجاد کنیم.

وی متذکر شد: به شرکت‌های دانش بنیان خدمات ارائه می‌کنیم و 5216 خدمت در سال 98 به فناوران خدمات ارائه کردیم. تفاهم نامه‌های خوبی نیز با دفتر تحول ریاست جمهوری، امیرکبیر و صنایع مانند پارس خودروو.. امضا کردیم.

معاون تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه در دانشگاه پارک علم و فناوری ایجاد کردیم، گفت: ظرفیت جذب 100 شرکت را داریم و هر محصولی 9 نفر اشتغال زایی می‌کند. فاز اول این مرکز علم و فناوری را در دهه فجر افتتاح خواهیم کرد.

نجفی با بیان اینکه خبرهای خوبی از داروهای استراتژیک در آینده نزدیک ارائه خواهیم کرد، خاطرنشان کرد:تله مدیسین را با کمک ستاد اجرایی اجرا می‌کنیم و برای اولین بار این دانشگاه در فناوری رتبه اول را در کشور کسب کرده است.

وی از تولید 429مقاله و 40 محصول در حوزه بیماری کرونا در این دانشگاه خبر داد.

انتهای پیام/

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول