اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

پس از توقف 10 ساله در ایستگاه وعده انجام شد/ افتتاح آزاد راه 20 کیلومتری تبریز- سهند

بعد از 10 سال از وعده افتتاح، صبح امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی آزاد راه 20 کیلومتری تبریز- سهند به بهره‌برداری رسید.

پس از توقف 10 ساله در ایستگاه وعده انجام شد/ افتتاح آزاد راه 20 کیلومتری تبریز- سهند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آزادراه  تبریز- سهند ۲۰ کیلومتر طول دارد که به صورت مشارکتی از سوی دولت و بخش خصوصی در ۶ خط رفت و برگشت اجرا شده و ۴۰ درصد اعتبار پروژه آورده سهم دولت است که با بهره برداری از آن زمان سفر به شهر جدید سهند حدود ۱۰ دقیقه کاهش می یابد.

عرض کلی آزادراه ۳۶ متر و عرض کلی آسفالت حدود ۳۳ متر بوده، طول دیوارسازی آن یک هزار و ۲۷۰ متر و حجم تردد روزانه آن ۳۰ هزار وسیله نقلیه است.

ساخت این آزادراه با کاهش فاصله مکانی و زمانی بین کلان‌شهر تبریز و شهر جدید سهند تا ۱۰ دقیقه، صرفه‌جویی در مصرف سوخت، کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی و ارتقای کیفیت ایمنی را در پی دارد.

به گفته مسئولان، بهره‌برداری از این آزادراه صرفه‌جویی سالانه  ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار لیتری سوخت را در پی دارد.

ارزش روز پروژه ۶ هزار میلیارد ریال بوده و ۳۱ دستگاه ابنیه فنی و ۸ دستگاه پل اصلی در آن اجرا شده است.

 

 

گزارش فارس حاکی است، سهند یکی از شهرهای جدید استان آذربایجان‌شرقی است با هدف انتقال بخشی از جمعیت و سرریز شهر تبریز آغاز شد. این شهر در 20 کیلومتری جنوب غربی تبریز و بر سر راه آذرشهر واقع شده است.

مسوولان استانی سال 87  از همان ماه‌های اولیه مکان‌یابی شهر سهند، ایجاد راه دسترسی کوتاه‌تر بین این شهر و تبریز را در دستور کار خود قرار دادند اما این مسئله زمانی با جدیت دنبال شد که در جریان سفر سوم هیأت دولت به استان احداث بزرگراه تبریز ـ سهند به تصویب رسید و با توجه به نیاز مبرم به این مسیر بلافاصله پس از اتمام مراحل مطالعاتی کارهای اجرایی آن آغاز شد.

با احداث این آزادراه مسیری که شهروندان فاصله بین تبریز ـ سهند را در شرایط عادی در حدود نیم ساعت تا سه ربع ساعت طی می‌کنند به حدود 10 دقیقه تقلیل خواهد یافت. ضمن اینکه با انتقال بخشی از تردد به این مسیر از ترافیک مسیر تبریز ـ ‌آذرشهر نیز کاسته خواهد شد.

آزاد راه تبریز ـ سهند با 20 کیلومتر در دو قطعه و به صورت چهار بانده در حال اجراست که ساخت قطعه اول آن به طول 7کیلومتر از سمت شهر جدید سهند از‌ سال 89 و قطعه دوم آن با 15 کیلومتر طول از سمت تبریز در سال 90 آغاز شده بود.

شهر جدید سهند یکی از شهرهای جدید اطراف کلان‌شهر تبریز است که هم‌اکنون پذیرای ده‌ها هزار متقاضی مسکن مهر است و احداث آزادراه تبریز ـ سهند باعث می‌شود ساکنان شهر جدید سهند برای رسیدن به تبریز مسیر 45 دقیقه‌ای را مدت 10 دقیقه طی کنند و هم از بار سنگین ترافیکی تبریز ـ آذرشهر کاسته می‌شود.

طولانی شدن این پروژه در بیش از یک دهه گذشته به یکی از دغدغه‌های اصلی مردم و مسوولان آذربایجان‌شرقی در حوزه حمل‌ونقل تبدیل ‌شده بود.

البته باید به تأثیر این آزادراه در کاهش بار ترافیکی اتوبان تبریز- آذرشهر نیز اشاره کرد که بدون شک با احداث این آزادراه شاهد روان شدن ترافیک در اتوبان حادثه‌خیز تبریز به آذرشهر خواهیم بود.

انتهای پیام/60027/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول