اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  امنیتی و دفاعی

امضای تفاهم‌نامه همکاری میان پژوهشگاه معارف دفاع مقدس و سازمان جغرافیایی وزارت دفاع

با حضور سرلشکر صفوی رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس و امیر سرتیپ دوم مجید فخری رئیس سازمان جغرافیایی وزارت دفاع تفاهم نامه همکاری امضا شد.

امضای تفاهم‌نامه همکاری میان پژوهشگاه معارف دفاع مقدس و سازمان جغرافیایی وزارت دفاع

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری فارس، با حضور سرلشکر صفوی رئیس  پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس  و امیر سرتیپ دوم مجید فخری رئیس سازمان جغرافیایی وزارت دفاع تفاهم نامه همکاری امضا شد.

امیر سرتیپ دوم مجید فخری در این مراسم که به میزبانی سازمان جغرافیایی برگزار شد هدف از انعقاد این تفاهم نامه را مشارکت راهبردی و تسهیل در بهره­­گیری از ظرفیت­های علمی و پژوهشی مشترک عنوان کرد و گفت: هم‌افزایی در پیشبرد مأموریت‌ها و وظایف علمی پژوهشی؛ارتقای بهره‌وری علمی و پژوهشی از طریق به اشتراک‌گذاری تجارب و دستاوردها و برقراری تعامل و همکاری پژوهشی موثر در حوزه‌های تخصصی  در این تفاهم نامه دنبال می شود.

رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح طراحی و اجرای پروژه­های تحقیقاتی در سطوح راهبردی، بهره برداری و استفادة مشترک از بانک­های اطلاعات علمی چاپی و دیجیتال (شامل کتب، نشریات و دیگر مدارک و اسناد علمی)؛بهره­گیری مشترک از سرمایه انسانی علمی و پژوهشی ، همکاری در فرایندهای علمی و پژوهشی ، همکاری در زمینه تهیه و تدوین مداخل دانشنامۀ دفاعی- امنیتی انقلاب اسلامی و ... را از موضوعات این تفاهم نامه برشمرد.

گفتنی است همکاری در زمینۀ مسئله‌یابی پژوهش‌های راهبردی و اجرای پژوهش‌های موردنیاز و اولویت دار ؛ به اشتراک گذاری بانک های اطلاعاتی چاپی و دیجیتال؛ به اشتراک‌گذاری و مبادلۀ سرمایۀ انسانی متخصص ،ارایۀ خدمات پژوهشی موردنیاز و ارایۀ خدمات و پشتیبانی علمی از تولید آثار مشترک از جمله تعهدات پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی به شمار می رود.

سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح نیز در این تفاهم نامه متعهد شد همکاری  در تولید اطلس و نقشه های موضوعی دفاع مقدس  به تفکیک عملیات ها و سایر حوزه های ماموریتی پژوهشگاه، مطالعات جغرافیایی(فرصت ها ،تهدیدها) در حوزه ماموریتی پژوهشگاه ؛ تهیه، چاپ کتب و نشریات مشترک ؛ استفاده از ظرفیت چاپخانه سازمان در حوزه چاپ و نشر  و همکاری در برگزاری رویدادهای فناورانه، سمینارها، دوره‌های تخصصی، کارگاه‌‌ها و دوره‌های آموزشی کوتاه مدت، جشنواره‌‌ها و همایش‌‌های علمی مشترک در سطوح ملی، منطقه ای و بین المللی و ....را به عمل آورد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول