اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

پکن: خروج آمریکا از برجام و فشار حداکثری، ریشه مشکلات است

سخنگوی وزارت خارجه چین با مقصر دانستن آمریکا در منحرف شدن مسئله هسته‌ای ایران، گفت بازگشت واشنگتن به برجام و از سر گیری پایبندی به تعهداتش راه صحیح برای کاهش تنش‌هاست.

پکن: خروج آمریکا از برجام و فشار حداکثری، ریشه مشکلات است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «هووآ چون‌یینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین، ریشه مشکلات مربوط به برنامه هسته‌ای ایران را خروج یکجانبه آمریکا از برجام توصیف کرد.

هووآ امروز (سه‌شنبه) در صفحه شخصی توئیتر خود نوشت: «خروج آمریکا از برجام و فشار حداکثری آن بر ایران، ریشه اصلی انحراف مسئله هسته‌ای ایران از مسیر درست آن است».

وی سپس نوشت: «بازگشت آمریکا به توافق و از سر گرفتن پایبندی به آن، راه صحیح برای کاهش تنش‌هاست».

 

 

سخنگوی وزارت خارجه چین سپس مهمترین بخش‌های سخنرانی «وانگ یی» وزیر خارجه این کشور در نشست دیروز غیر رسمی وزرای خارجه اعضای برجام (ایران و گروه ۴+۱) را اینگونه جمع‌بندی کرد:

  1. تلاش‌های بی‌وقفه‌ای برای حفظ برجام و ضد فشار حداکثری باید انجام شود.
  2. برای بازگشت سریعتر و بدون پیش‌شرط آمریکا به برجام فشار وارد شود. آمریکا باید تحریم‌ها علیه ایران و طرف‌های سوم را بردارد.
  3. مسئله پایبندی را منصفانه و بی‌طرفانه حل کند.
  4. مسائل امنیتی منطقه‌ای را نیز به‌صورت مناسب اداره کند. چین پیشنهاد داده که بستر گفت‌وگوی چندجانبه در منطقه خلیج [فارس] ایجاد شود تا فرایند گفت‌وگوی فراگیر برای ایجاد اتفاق نظر روی مسائل امنیت منطقه‌ای از طریق مشاوره‌های یکسان و پیشرفت فزاینده حاصل شود.

نشست غیررسمی وزرای امور خارجه ایران و گروه ۱+۴ روز دوشنبه با حضور «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار شد و حدود دو ساعت و نیم ادامه داشت که در نهایت بیانیه‌ای مشترک صادر شد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول