اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آمریکا 103 شرکت چینی و روسی را در لیست تحریم قرار داد

وزارت بازرگانی ایالات متحده 103 شرکت و مؤسسه چینی و روسیه را به بهانه همکاری با ارتش دو کشور در لیست تحریم‌ قرار داد.

آمریکا 103 شرکت چینی و روسی را در لیست تحریم قرار داد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت بازرگانی ایالات متحده در اقدامی ۱۰۳ شرکت و مؤسسه چینی و روسی را به بهانه آنچه همکاری با ارتش دو کشور خوانده است، در لیست تحریم‌های خود قرار داد.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، مؤسسات و شرکت‌هایی که در لیست تحریم‌های جدید آمریکا قرار گرفته‌اند، اجازه خرید شماری از کالاها و فناوری‌های آمریکا را نخواهند داشت.

طبق این گزارش، مجموع ۵۸ شرکت چینی و ۴۵ شرکت روس در لیست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته است که در میان آنها شرکت کشتی‌سازی «ادمیرالتی» (بخشی از شرکت کشتی‌سازی روسی "جی اس سی یونایتد")، شرکت هواپیمایی یونایتد، واحد پرواز ویژه شرکت بودجه ایالتی فدرال، شرکت ایرکوت، شرکت فناوری روسی اوبورونپروم، روس‌تک، بالگردهای روسی، هواپیمای مدنی سوخو، توپولوف جی اس سی، مرکز موشکی و فضایی جی اس سی و شرکت انرژی هسته‌ای دولتی روس اتم به چشم می‌خورند.

طبق گزارش تاس، دولت آمریکا به شرکت‌های مذکور برچسب «کاربرانی با هدف نظامی» زده است اما مشخص نیست که آیا تمامی نهادهایی که در لیست تحریم قرار داده، شامل این برچسب می‌شوند یا خیر.

وزارت بازرگانی آمریکا در بیانیه‌ای در خصوص تحریم این شرکت‌ها مدعی شد: «دولت آمریکا برای هدف کنترل "کاربرانی با اهدافی نظامی"، این شرکت‌ها را بعنوان "کاربرانی با اهداف نظامی" تشخیص داده است که این (برچسب) در "مقررات اداری صادرت" EAR، برای صادرات، صادرات مجدد یا انتقال برخی اقلام خاص به چین،‌ روسیه و ونزوئلا و زمانی به کار برده می‌شود که قرار است اقلام خاص برای «کاربرانی با اهداف نظامی» ارسال شود».

طبق این گزارش، لیست اولیه بازرگانی آمریکا شامل ۱۰۳ شرکت می‌شود و احتمال می‌رود پس از بررسی‌های بیشتر، شرکت‌هایی از این لیست حذف شده یا به آن اضافه شود.

تاس گزارش کرد که دست‌کم برخی از شرکت‌ها و مؤسساتی که در لیست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته‌اند، پیش از این نیز تحت تحریم‌ها و محدودیت‌های آمریکا از جمله واردات برخی اقلام آمریکایی قرار گرفته‌اند.

روابط میان ایالات متحده با دو کشور چین و روسیه در سالهای اخیر بر اثر طیفی از موضوعات دچار تنش شده است که در جدیدترین این موارد می‌توان به اتهام‌زنی‌های واشنگتن به روسیه و چین در خصوص حملات سایبری اخیر به سازمانهای دولتی مهم آمریکا، تلاش برای مداخله در انتخابات آمریکا اشاره کرد که مسکو و پکن به شدت این اتهامات را رد کرده‌اند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول