اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مسکو: پاسخ متناسبی به تحریم‌های اروپا خواهیم داد

وزارت خارجه روسیه د ر بیانیه‌ای هشدار داد که پاسخ متناسب و متقابلی به تحریم‌های اخیر اتحادیه اروپا در رابطه با «الکسی ناوالنی» خواهند داد.

مسکو: پاسخ متناسبی به تحریم‌های اروپا خواهیم داد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه روسیه امروز (سه‌شنبه) در بیانیه‌ای ضمن غیرقابل قبول خواندن تحریم‌های اروپا علیه روسیه در رابطه با پرونده «الکسی ناوالنی» هشدار داد که پاسخ متناسبی به این تحریم‌ها خواهند داد.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، وزارت خارجه روسیه در بیانیه خود ضمن هشدار به کشورهای اروپایی اعلام کرد: «در رابطه با تحریم‌‌های ضدروسی اتحادیه اروپا در خصوص وضعیت الکسی ناوالنی، روسیه تصمیم گرفته است بر اساس اصل تقابل لیست نمایندگانی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا که اجازه ورود به قلمرو فدراسیون را ندارند، بسط دهد».

این بیانیه در خصوص لیست مذکور توضیح داده است: «این لیست شامل آنهایی می‌شود که در واحد دیپلماتیک در تشدید فعالیت‌های تحریم‌های ضدروسی در اتحادیه اروپا نقش دارند».

این واکنش در شرایطی مطرح شده است که پیش از این وزارت خارجه روسیه امروز، سفرای چند کشور اروپایی را در ارتباط با تحریم‌های ضد روسی اتحادیه اروپا در خصوص پرونده مسمومیت ادعایی مخالف روسیه احضار کرد.

خبرگزاری روسی ریانووستی گزارش کرد که سفرای کشورهای آلمان، فرانسه و سوئد در ساختمان وزارت خارجه روسیه حاضر شدند. 

پنجشنبه ۲۴ مهرماه اتحادیه اروپا و انگلیس، عضو جداشده آن، شش مقام روس را در ارتباط با مسمویت ادعایی «الکسی ناوالنی» مخالف روسیه مورد تحریم قرار دادند. 

چندی پیش، چندین رسانه آمریکا و انگلیس با انتشار گزارشی مدعی شدند که سرویس امنیتی روسیه با دستور مستقیم پوتین در مسمومیت ناوالنی نقش داشتند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه پنجشنبه هفته گذشته (27 اذرماه) در کنفرانس خبری سالانه خود ضمن رد این اتهامات تأکید کرد آنهایی که چنین گزارشی را تهیه کردند به دنبال هدف قرار دادن مقامهای ارشد روسیه هستند.

رئیس‌‌‌جمهور روسیه همچنین به ارتباط «الکسی ناوالنی»  چهره مخالف دولت روسیه با سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا خبر داد و درباره برخی اتهامات کشورهای غربی در خصوص نقش روسیه در مسموم کردن این چهره مخالف دولت روسیه توضیح داد که اگر سرویس‌های امنیتی روسیه قصد ترور این معترض طرفدار غرب را داشتند، «کارش را یکسره می‌‌کردند».

انتهای پیام/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول