اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

باید در جهان امروز تبیین درستی از موضوعات اسلامی داشته باشیم

عضو هیات علمی دانشگاه تهران با اشاره به تلاش غرب برای اسلام ستیزی گفت: ما باید در جهان امروز که جهان رسانه سالار است، بتوانیم تبیین درستی از موضوعات اسلامی داشته باشیم.

باید در جهان امروز تبیین درستی از موضوعات اسلامی داشته باشیم

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، محمدرضا مجیدی عضو هیات علمی دانشگاه تهران طی سخنانی در نشست «چرایی اسلام ستیزی در غرب» که به همت مجمع بین المللی اساتید مسلمان برگزار شد، با اشاره به اهانت رئیس جمهور فرانسه به پیامبر اسلام گفت: آیا یک اندیشمند و فیلسوف یا یک جامعه شناس این بیانات اخیر را در فرانسه، در توهین به پیامبر اکرم(ص) مطرح کرد؟ یا یک شخصیتی که امروز، رئیس جمهور یک کشور هست و سال آینده کاندیدای ریاست جمهوری فرانسه برای دور دوم خودش. نمایندگی این مباحث با یک رویکرد پوپولیستی و عوام فریبانه در این مقطع، نیازمند دقت و تدقیق نظریه اصحاب رسانه است.

وی ادامه داد: اینکه بدون مقدمه، از بحران در اسلام سخن به میان می‌آید، ریشه در اتاق‌های فکر جریانات افراطی سکولار و لائیک و اتاق‌های بنیادگرایی لائیسیته و هم ریشه در جریانات پوپولیستی دارد که نمونه آن در امریکا و توسط ترامپ، نمود و گسترش پیدا کرده است و شاید بتوان گفت: همین گفتمان، گفتمان انتخاباتی برخی از این کاندیداها، در یکی دو سال آینده و به صورت تصاعدی خواهد بود.

این استاد دانشگاه اظهار داشت: ما با استانداردهای دوگانه‌ای روبرو هستیم. از طرفی، قضیه ای به نام هولوکاست، یکی از خطوط قرمز جامعه‌ای است که مبنای خودش را انقلاب فرانسه و منشور حقوق شهروندی و آزادی بیان قرار داده است؛ به نوعی که اندک تعرضی و حتی نظری به مسلماتی که به عنوان هولوکاست مطرح شده را برنمی‌تابد؛ از طرف دیگر هرگونه جسارتی را نسبت به عقاید مسلمانان جائز می دانند. این استانداردهای دوگانه، از معضلاتی است که سیاست مداران غربی پاسخی برای آن ندارند.

وی افزود: مکرون که 2021 ، سال پایانی ریاست جمهوری او هست، باید گفتمانی را برای مقابله با کاندیدای رقیب ایجاد بکند. شاید بتوان گفت: اتاق فکر ستاد انتخاباتی آقای مکرون  بر این اساس، این قضیه را دامن زده تا وارد این عرصه بشود.

مجیدی ادامه داد: برای راههای تقابل، نوع تقابل باید درست تعریف شود. من بخشی از این تقابل را در دو نامه مقام معظم رهبری به عموم جوانان غربی دیدم و بخشی نیز در توئیت کوتاه ایشان مطرح شد. ایشان دو سوال مطرح می‌کند که از رهبرانتان بویژه آقای مکرون بپرسید که چرا این نوع هجمه‌ها را علیه اسلام دامن می‌زنند؟ از سوی دیگر، چرا این استانداردهای دوگانه، در موضوعی بنام هولوکاست اجرا نمی شود؟

وی افزود: ما باید در جهان امروز که جهان رسانه سالار است، بتوانیم تبیین درستی از موضوعات اسلامی داشته باشیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول