اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  کشاورزی و امور دام

درخواست کشاورزان از معاون اول رئیس جمهور برای اجازه صادرات سیب و پرتقال

اتحادیه ملی محصولات کشاورزی در نامه‌ای خطاب به معاون اول رئیس جمهور و به جهت فراوانی تولید خواستار رفع ممنوعیت صادرات سیب و پرتقال شدند.

درخواست کشاورزان از معاون اول رئیس جمهور برای اجازه صادرات سیب و پرتقال

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در پی ممنوعیت صادرات سیب و پرتقال اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران در نامه‌ای خطاب به اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور از این اقدام انتقاد کرده و آن را به ضرر منافع ملی عنوان کردند و خواستار رفع ممنوعیت صادرات شدند.

در این نامه آمده است:

سیب درختی به مقدار کافی برای صادرات و مصرف داخل در سردخانه‌های کشور موجود است و این اتحادیه هر مقدار سیب مورد نیاز تنظیم بازار را به قیمت مناسب می‌تواند تأمین کند، لذا ممنوعیت صادرات سیب درختی می‌تواند خسارات جبران‌ناپذیری را در آینده نزدیک به کشور وارد کند، زیرا صادرات با توجه به تحریم‌های ظالمانه مویرگی انجام می‌شود و بازار آن محدود است و از طرفی حضور رژیم صهیونیستی در بازارهای خلیج فارس می‌تواند تهدیدی در کاهش صادرات ما به منطقه باشد. از این رو تصمیمات خلق الساعه می‌تواند در آینده، ما را از سرمایه گذاری در توسعه صادرات و زیرساخت‌های آن منع نماید.

در بخش دیگری از این نامه تأکید شده است که تولید پرتقال در سال جاری نسبت به سال گذشته کمتر است و امکان افزایش قیمت مشهود است و خرید به موقع برای تنظیم بازار با مدیریت میادین شهرداری و تنظیم بازار و قیمت‌گذاری و کنترل آن توسط سازمان حمایت از مصرف کننده و سازمان تعزیرات حکومتی امکان پذیر است.

در پایان این نامه درخواست شده است؛ به جهت رشد و توسعه تولید و صادرات میوه و تره‌بار در یک کمیته کارشناسی متشکل از تشکل‌های صادراتی، تشکل‌های تولیدی، تولیدکنندگان و صادرکنندگان تصمیم‌گیری شود.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول