اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

جشنواره تئاتر کردستان؛ آفرینش رشد و پویایی در جامعه

سی و یکمین جشنواره تئاتر کردستان در حالی آغاز به کار کرد که در نخستین روز برگزاری آن بیش از یک‌هزار و 300 نفر به صورت آنلاین و در بستر مجازی پیگیر این هنر بودند و این مهم نویدبخشِ آفرینش رشد و پویایی در جامعه است.

جشنواره تئاتر کردستان؛ آفرینش رشد و پویایی در جامعه

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، پای هنر که به میان می‌آید پویایی و نشاط نیز هویدا می‌شود این آفرینش ناب و پویای آدمی چنان تاثیر شگرف و عمیقی بر تعالی و رشد اندیشه انسانی گذاشته است که وجود آن ضرورتی انکارناپذیر است و به کمک این هنر فاخر انسان می‌تواند اصالت وجودی خویش را معنا بخشیده و روح حقیقت جوی خود را به ساحل آرامش برساند.

بی‌شک تئاتر زمانی می‌تواند تاثیر شگرف خود را در جامعه نشان دهد که  به عنوان یک کالای اساسی در سبد فرهنگی هر خانواری قرار گیرد، که متاسفانه و هنوز این ارتباط با اکثریت جامعه برقرار نشده است.

اما سی و یکمین جشنواره تئاتر استان کردستان روز گذشته در حالی آغاز به کار کرد که در نخستین روز آغاز خود در بستر مجازی شاهد بیش از یک‌هزار و 300 بازدیدکننده بود.

هنری که در استان کردستان به واسطه ظرفیت‌ها و استعدادهای هنرمندانش به خوبی رشد کرده و کردستان را جزو پنج استان شاخص و برتر در کشور معرفی کرده است.

برنامه‌ریزی سی و یکمین جشنواره تئاتر کردستان با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای شهر و شهرداری سنندج از ماه‌ها پیش انجام شد و با مشارکت 18 گروه نمایشی در شهر سنندج آغاز بکار کرد.

 امسال شهردار سنندج بعنوان دبیر سی و یکمین جشنواره تئاتر کردستان معرفی شد و مدیرکل  فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اعلام کرد: شهرداری و شورای شهر سنندج در طول چند سال اخیر در همه برنامه‌های فرهنگی و هنری این شهر همکاری و مشارکت داشته‌اند.

شهردار سنندج نیز نگاه شهرداری و شورای اسلامی در همه فعالیت‌های عمرانی و مدیریت شهری را نگاهی فرهنگی و دارای پیوست فرهنگی و هنری برای همه امور عمرانی شهر عنوان کرده و بیان می‌دارد: مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر سنندج برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری حامی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده و در آینده نیز از این دیدگاه با همه توان حمایت خواهد کرد.

حشمت‌اله صیدی با بیان اینکه 18 گروه نمایشی در سی و یکمین جشنواره تئاتر کردستان مشارکت دارند، افزود: شهرستان سنندج با ۹ اثر، مریوان سه اثر، قروه ۲ اثر و شهرستان‌های سقز، بیجار و دیواندره و دهگلان هرکدام با یک اثر در این دوره از جشنواره شرکت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه آثار ارسالی و تولیدی این دوره جشنواره استانی نسبت به سال گذشته از ۵۰ درصد رشد برخوردار است، عنوان کرد: به دلیل شیوع کرونا آثار ارسالی توسط داوران جشنواره داوری و از طریق فضای مجازی سایت ویژه دفتر هنرهای نمایشی کشور برای عموم قابل دیدن هستند.

وی به آثار راه‌یافته به این دوره از جشنواره اشاره کرد و گفت: چرخ فلک به نویسندگی و کارگردانی فرشاد شبرندی، حباب شیشه‌ای به نویسندگی و کارگردانی رامیار بهمنی، ما اتفاقی هستیم که افتادیم به نویسندگی و کارگردانی کارو پیرظهیر از جمله نمایش‌های راه یافته به این دوره از جشنواره است.

دبیر سی و یکمین جشنواره تئاتر استان کردستان افزود: بازی زندگی به نویسندگی ماندا عقبری و کارگردانی مهدی کریمی، باب بارا به نویسندگی و کارگردانی نیما ایمانزاده، سپاس از طیبه نوجوان نجیب و زیبا به نویسندگی علیرضا نادری وکارگردانی عمران مرادی، کرگدن‌ها به نویسندگی و کارگردانی افشین خدری، روییدن به نویسندگی و کارگردانی شعیب مکتبداری از دیگر نمایش‌هایی هستند که از شهرستان سنندج دراین دوره از جشنواره حضور یافته‌اند.

صیدی اضافه کرد: آشوب به نویسندگی و کارگردانی مختار محمدی، فریاد کوهستان به نویسندگی و کارگردانی سیدسوران حسینی، خوکدانی به نویسندگی و کارگردانی هتاو خویش کار از مریوان در این جشنواره حضور دارند.

وی یادآور شد: عقیم به نویسندگی و کارگردانی بهزاد فرمانی، راه وبیراه به نویسندگی یونس صحرارو و کارگردانی محمد نقی حیدری از قروه هم در این دوره از جشنواره شرکت کرده‌اند.

دبیر سی و یکمین جشنواره تئاتر استان کردستان گفت: زندگی به سبک کوئن آتن به نویسندگی آتوسا ریگی و کارگردانی سامان رستمی از دهگلان، یک زندگی بهتربه نویسندگی مسعود هاشمی‌نژاد و کارگردانی اسماعیل پاشایی از سقز، خون منتشر به نویسندگی صابر دلبینا و کارگردانی امید اکبراز بیجار، خروس سرخ به نویسندگی میثم فرهمنیان و کارگردانی حسین مرادی از دیواندره از دیگر نمایش‌های شرکت کننده در این جشنواره است.

صیدی اعلام کرد: سی و یکمین جشنواره تئاتر استان کردستان با داوری باقر سروش، سعدی محمدی، ابراهیم کاظمی، مازیار قبادی و دنیا گفتاری ارزیابی می‌شود.

بی‌شک تئاتر هنری ناب و تاثیرگذار است و شهر سنندج نیز به واسطه  داشتن توانمندی‌های فرهنگی و هنری فراوانش می‌تواند زمینه‌ساز رشد و تعالی جامعه با استفاده از این هنر باشد چرا که تئاتر همیشه به عنوان تاثیرگذارترین پدیده در دل جامعه خود بروز و ظهور یافته است.

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول