اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

۲ هزار مسکن روستایی در همدان نیازمند مقاوم‌سازی است

فرماندار همدان گفت: بیش از ۲ هزار واحد مسکونی روستایی در شهرستان همدان نیاز به مقاوم‌سازی دارد.

۲ هزار مسکن روستایی در همدان نیازمند مقاوم‌سازی است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان محمدعلی محمدی بعد از ظهر امروز در کارگروه امور زیربنایی و تامین مسکن شهرستان همدان اظهار کرد: از حدود ۲۳ هزار واحد مسکونی روستایی شهرستان ۱۴ هزار و ۷۰۰ واحد نیاز به مقاوم‌سازی داشته که تا کنون ۱۱ هزار و ۵۰۰ واحد مقاوم‌سازی شده است.

وی با بیان اینکه متقاضیان بازسازی مسکن روستایی می‌توانند از تسهیلات بانکی و کمک بلاعوض بهره‌مند شوند افزود:  بیش از ۲ هزار واحد مسکونی روستایی در سطح شهرستان نیاز به مقاوم‌سازی دارد که در مواجهه با بحران‌های احتمالی آسیب پذیر است.

فرماندار همدان خواستار اهتمام بنیاد مسکن و بخشداران برای ترغیب روستاییان به این مهم شد و تاکید کرد: عملکرد بانک‌های عامل در خصوص ارایه تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی خوب است و انتظار داریم همچنان با وحدت رویه و تسهیل در ضمانت‌ها، این تسهیلات به متقاضیان پرداخت شود.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی احداث ۲ هزار واحد مسکونی برای محرومان استان در سفر شهریورماه معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه به همدان افزود: از این تعداد ۲۵۰ واحد مسکونی برای شهرستان همدان در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: در این طرح ضمن معرفی متقاضیان موفق به اخذ پروانه ساختمانی شده‌اند و عملیات اجرایی ۱۲۵ واحد آغاز و تا کنون یک‌میلیارد و ۲۸۵ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت شده است.

سرپرست فرمانداری همدان در خصوص وضعیت طرح اقدام ملی مسکن در همدان گفت: ضمن آسیب‌شناسی طرح مسکن مهر جانمایی اراضی مورد نیاز این طرح به نحوی پیش‌بینی شده که ارائه زیرساخت‌ها و ایجاد سایر خدمات عمومی مورد نیاز ساکنان به سهولت و با کمترین هزینه انجام پذیرد.

وی جانمایی مناسب و استفاده از توان ستاد اجرایی فرمان امام(ره) را از جمله نقاط قوت طرح اقدام ملی مسکن در همدان دانست و اظهار کرد: همکاری شهرداری و روان‌سازی صدور پروانه‌های ساختمانی برای این طرح ضروری است.

محمدی یادآور شد: طولانی بودن فرایند و زمان صدور پروانه ساختمانی باعث مواجهه با تغییر قیمت‌ها، محاسبات و نهایتا مشکلات بسیاری برای متقاضیان مسکن می‌شود.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان همدان نیز با بیان اینکه آخرین مهلت نام‌نویسی مسکن ملی تا ۳۰ شهریورماه بود، اظهار کرد: برای آخرین بار تا ساعت ۲۴ پنجم دی‌ماه فرصتی دوباره برای کسانی که مدارک خود را تکمیل کرده‌اند اما در تأمین آورده نقدی خود دچار مشکل بودند، تعیین شده است.

مجید صالحی از ثبت نام ۱۸ هزار و ۹۷۵ متقاضی طرح مسکن ملی در سطح استان خبر داد و افزود: از این تعداد ۱۰ هزار و ۹۹۸ نفر واجد شرایط بودند که تا کنون ۶ هزارو ۲۴۷ نفر نسبت به واریز وجه اقدام کرده‌اند.

معاون امور عمرانی فرماندار همدان نیز از ثبت نام ۱۲ هزار و ۳۶۲ متقاضی مسکن ملی در شهرستان همدان  خبر داد و گفت: دوسوم متقاضیان مسکن ملی استان مربوط به شهرستان همدان است.

رضا زمانی اظهار کرد: ۶ هزار و ۵۹۷ متقاضی ثبت نام شده در شهرستان همدان واجد شرایط بودند که تاکنون ۴ هزار و ۸۴۹ نفر واریز وجه اولیه را انجام داده‌اند.

انتهای پیام/ ۳۱۴۰/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول