اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

رقابت صلاحیت‌ها نه لباس‌ها!

آنچه مهم نیست لباسی است که این جوان مومن انقلابی بر تن دارد؛ چه این لباس کت و شلواری حاکی از درس آموزی در محیط های علمی دانشگاهی باشد، چه لباس روحانیت و پرورش یافته حوزه های علمیه باشد، چه روزگاری برای دفاع از امنیت این سرزمین روزگاری لباس نظامی بر تن داشته باشد.

رقابت صلاحیت‌ها نه لباس‌ها!

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، مهدی‭ ‬سعیدی، کارشناس مسائل سیاسی نوشت: با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات، فضای سیاسی کشور با شیبی نسبتا تند در حال حرکت در مسیر انتخاباتی شدن قرار گرفته و رقابت های جناح های سیاسی برای تکیه زدن بر صندلی قدرت آغاز شده است. در اولین گام معمولا شگردهای تبلیغاتی است که کلید خورده و چالش های رسانه ای آغاز می‌شود. تلاش برای پیوند دادن سرنوشت انتخابات 1400 با حضور نظامیان و کلیدواژه نظامی‌گری از جمله این بازی‌های عملیات روانی انتخاباتی است.

۱. تلاش برای رقیب هراسی اصلی‌ترین فعالیت گام اول فعالیتهای رسانه‌ای جریان‌های سیاسی در ادوار انتخابات کشور بوده که بطور خاص توسط اصلاح طلبان دنبال شده است. دست‌های خالی اصلاح طلبان در این دوره از انتخابات به واسطه عملکرد ضعیف دولت مورد حمایت ایشان، موجب شده تا سناریوی رقیب هراسی را به مثابه مهمترین ابزار خود ببینند، لذا هر روز باید منتظر انتشار اخباری با این سوگیری باشیم.

۲. هوشمندان عرصه سیاست و انتخابات باید به خوبی نسبت به سناریوهای رسانه‌ای پیشاانتخاباتی هوشیار بوده و با اظهارنظرات دقیق و حساب شده فرصت بهره برداری را به رقبای سیاسی و فرصت طلبان ندهند. در این میان اظهاراتی که با صراحت بر حل مشکلات کشور با به قدرت رسیدن یک گزینه نظامی تاکید دارد، از جمله همین سخنان است که به سادگی فرصت بهره برداری را در اختیار تیم عملیات روانی انتخاباتی اصلاح طلبان قرار می دهد.

۳. واقعیت آن است که "حل مشکلات کشور" نسبتی با نظامی یا غیرنظامی بودن رییس‌جمهور آینده کشور ندارد. راه حل مشکلات کشور آن است که رئیس جمهوری به قدرت رسد که اولا؛ از شایستگی مدیریتی لازم برای اداره کلان کشور برخوردار بوده و این برخورداری را در کارنامه پیشینی خود ثبت کرده باشد. ثانیا؛ باور کامل به حل مشکلات از طریق تکیه بر توان داخلی و سرمایه اجتماعی این ملت بزرگ داشته و چشم به کمک و یاری بیگانگان نداشته باشد. ثالثا؛ برنامه جامع و عملیاتی و کارشناسی شده برای حل مشکلات کشور داشته باشد و تیم کارشناسی حرفه‌ای و باتجربه نیز به انضمام آن ارائه دهد. رابعا؛ خود را بازویی اجرایی برای نظام اسلامی و رهبر معظم انقلاب اسلامی دانسته و توان ایجاد همبستگی ملی، فراتر از جناح بندی‌های سیاسی برای تحقق الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت را داشته باشد. خامسا؛ خود را مستظهر به رای ملت دیده و تا پایان کار همچنان خادم ملت بماند. چنین فردی با کلید واژه "جوان مومن انقلابی" قابل شناسایی است.

در این میان آنچه مهم نیست لباسی است که این جوان مومن انقلابی بر تن دارد؛ چه این لباس کت و شلواری حاکی از درس آموزی در محیط های علمی دانشگاهی باشد، چه لباس روحانیت پوشیده باشد و پرورش یافته حوزه های علمیه باشد، چه روزگاری برای دفاع از امنیت این سرزمین روزگاری لباس نظامی بر تن داشته باشد.

دوگانه واقعی در انتخابات‌های این کشور، دوگانه خدمت – منفعت است. خادمان واقعی ملت باید در راس قدرت قرار گیرند تا مشکلات کشور حل گردد و این امر با بصیرت و هوشمندی ملت و به دام فریب دوگانه های دروغین نیفتادن ممکن خواهد شد.

منبع: سایت بصیرت

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول