اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

اپل خودروساز می‌شود

منابع آگاه می‌گویند: شرکت اپل در حال توسعه فناوری خودروهای خودران خود است و قصد دارد در سال 2024 به یک خودروساز تبدیل شود.

اپل خودروساز می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، منابع آگاه می‌گویند: شرکت اپل قصد دارد در ادامه توسعه فناوری خودروهای خودران خود در سال 2024 نخستین خودروی سواری خوود را تولید کند.

این منابع می‌گویند: ‌البته اپل قصد دارد این خودرو را با فناوری باطری مختص خود به بازار عرصه کند.

پروژه تولید خودروی اپل، تیتان نام داشته و این شرکت از سال 2014 و زمانی که نخستین خودروی خود را تولید کرد، به فکر ساخت خودروی سواری است.

البته زمانی اپل موقتا پروژه خودروسازی خود را کنار گذاشت تا اهداف خود را مجددا مورد ارزیابی قرار داده و روی ساخت نرم‌افزار تمرکز کند. 

داگ فیلد، کارمند با سابقه اپل که سابقه اشتغال در شرکت تسلا را هم دارد، مدیریت پروژه تولید خودروی اپل را در سال 2018 در دست گرفت و در سال 2019 تعداد 190 نفر از کارکنان فعال در پروژه تیتان را اخراج کرد.

از آن زمان به بعد البته اپل تا حدی کار کرده که دو منبع آگاه می‌گویند قصد دارد خودروی سواری تولید کند. البته دیگر شرکت‌های حوزه فناوری نظیر آلفا بت، مادر شرکت گوگل، و وایمو نیز پیشتر به سمت تولید خودرو روی آورده‌اند. 

البته یکی از اصلی‌ترین بخش‌های پروژه تولید خودرو اپل توسعه فناوری باطری‌ در این شرکت است که به گفته یک منبع آگاه دیگر با هدف افزایش مسافت قابل طی شدن توسط خودروها دنبال می‌شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول