اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

ظریف: همیشه با حضور نیروهای خارجی در منطقه مخالف بوده‌ایم

پس از واکنش طالبان به اظهارات محمدجواد ظریف، وزارت امور خارجه افغانستان نیز در خصوص برخی از گفته‌های وزیر خارجه ایران واکنش نشان داد.

ظریف: همیشه با حضور نیروهای خارجی در منطقه مخالف بوده‌ایم

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه افغانستان اعلام کرد قانون اساسی، منافع ملی و سیاست خارجی این کشور اجازه نمی‌دهد تا شهروندان افغانستان در سایر کشورها وارد جنگ‌های منطقه‌ای شوند.

«گران هیواد» سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان در واکنش به سخنان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با شبکه خبری طلوع‌نیوز، گفت: «سیاست خارجی افغانستان اجازه نمی‌دهد تا اتباع این کشور به جز تحت پرچم افغانستان در سایر کشورها وارد جنگ‌ها و منازعات منطقه‌ای شوند.»

در همین حال، طالبان نیز برخی از گفته‌های وزیر امور خارجه ایران را «غیر مسؤولانه» و «مداخله آشکار در امور داخلی افغانستان» خواند.

همچنین کمیسیون امور خارجی مجلس نمایند‌گان افغانستان نیز، این گفته‌ها را خلاف قانون اساسی و منافع ملی این کشور و نیز مخالف قوانین جهانی دانست.

به گزارش فارس، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه با طلوع‌نیوز، درباره حضور افغان‌ها در جنگ سوریه گفته بود: ما کسی را به سوریه نمی‌فرستیم؛ این را ما کاملاً روشن کردیم. ببینید، کسی برای یک کشور دیگر نمی‌رود در یک کشور ثالث بجنگد. برادران ما به آنجا به‌صورت داوطلب رفتند. کما از عراق رفتند، کما از جاهای دیگر رفتند. ما کمک کردیم در سوریه برای مقابله با داعش که دشمن مشترک همه‌ ماست. اینها به‌خاطر اعتقادات خودشان رفتند. در پایگاه‌های خودشان، در سنگرهای خودشان، پرچم افغانستان و عکس رئیس‌جمهور افغانستان بعضاً داشتند و اینها بهترین نیروهایی هستند که اگر دولت افغانستان تمایل داشته باشد، می‌تواند با سابقه‌ رزم با تروریستان و داعش، کمکی به دولت افغانستان باشند.»

وی افزوده بود: «اینها (فاطمیون) می‌توانند در صورت تمایل دولت افغانستان در راستای مبارزه با داعش و برای مبارزه با ترور و حفظ امنیت افغانستان تحت فرمان دولت افغانستان بجنگند.» (جزئیات بیشتر) 

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول