اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

ترکیه نخستین مقصد صادراتی زنجان/راه‌اندازی پایانه فرش در استان

رئیس سازمان صمت استان زنجان با اشاره به اینکه بیشتر از 90 درصد صادرات زنجان مربوط به بخش صنعت و معدن است، گفت: کشورهای مقصد صادراتی استان ترکیه، عراق، عمان، امارات متحده عربی، پاکستان، افغانستان و ارمنستان است.

ترکیه نخستین مقصد صادراتی زنجان/راه‌اندازی پایانه فرش در استان

ناصر فغفوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: هدف‌گذاری صورت گرفته در بخش صادرات استان در سال جاری 315 میلیون دلار تعیین شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه در اوایل سال به خاطر بسته بودن مرزهای هوایی، زمینی و دریایی کشور تا اواخر خرداد ماه شاهد کاهش میزان صادرات استان بودیم، اضافه کرد: پس از این بازه زمانی مشکلات حل شده و صادرات نیز رونق گرفت.

وی با اشاره به اینکه امسال 154 میلیون دلار صادرات از استان زنجان انجام شده است، تصریح کرد: بیشترین صادرات استان مربوط به بخش صنعت با 96.7 درصد بوده است.

فغفوری با بیان اینکه شمش روی، ترانسفورماتور، میله آهنی و پروفیل، مواد اولیه پلاستیکی خط تولید و شمش سرب از جمله مهمترین اقلام صادراتی استان است، گفت: کشورهای مقصد صادراتی استان را ترکیه، عراق، عمان، امارات متحده عربی، پاکستان، افغانستان و ارمنستان است.

فغفوری سهم بخش فرش دستباف استان از صادرات را 1.4 اعلام کرد و گفت: استان زنجان در این حوزه ظرفیت بالایی دارد در همین راستا هم  نخستین پایانه صادراتی فرش دستباف کشور در استان راه‌اندازی شده است.

وی گفت: با توجه به ظرفیت بالای استان در زمینه تعداد بافندگان و نیز ثبت نقش‌های متنوع، این استان به عنوان پایلوت کشوری برای صادرات فرش انتخاب شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به پروسه طی شده برای اخذ مجوز پایانه صادراتی فرش گفت: با توجه به ظرفیت ایجاد شده بخش خصوصی باید از فضای ایجاد شده توسط بخش دولتی استفاده کرده و از طریق تامین مواد اولیه با کیفیت از طریق واردات یا برنامه‌ریزی برای تامین از داخل بستر لازم را برای صادرات فراهم کند.

فغفوری ادامه داد: فعالیت این پایانه صادراتی نقش بسیار موثری در جهش صادرات خواهد داشت که با استقرار آن در زنجان شاهد تحول این صنعت اعم از بافندگی، رنگرزی و صادرات فرش خواهیم بود.

انتهای پیام/73005/ق/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول