اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

هوای سرد، برف و کولاک در راه استان قزوین است

مدیر کل مدیریت بحران استان قزوین گفت: بنا بر اخطاریه ی سطح نارنجی صادر شده از سوی اداره کل هواشناسی، با ورود یک سامانه هوای سرد و فعال به استان، از بعد از ظهر چهارشنبه تا اواخر وقت جمعه ، در سطح استان شاهد بارش برف، مه گرفتگی، لغزندگی معابر و کولاک در گردنه ها و ارتفاعات خواهیم بود.

هوای سرد، برف و کولاک در راه استان قزوین است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، قدرت الله مهدیخانی، مدیر کل مدیریت بحران استان قزوین اظهار داشت: بنا بر اخطاریه ی سطح نارنجی صادر شده از سوی  اداره کل هواشناسی، با ورود یک سامانه هوای سرد و فعال به استان، از بعد از ظهر چهارشنبه ۳ دی ماه تا اواخر وقت جمعه ۵ دی ماه، در سطح استان شاهد بارش برف، مه گرفتگی، لغزندگی معابر و کولاک در گردنه ها و ارتفاعات خواهیم بود. 

وی افزود: برودت هوای ناشی از فعالیت این سامانه تا حدی است که دمای هوا در روزهای جمعه و شنبه در برخی مناطق به کمتر از ۱۰- درجه خواهد رسید. 

مهدیخانی تاکید کرد: علاوه بر اینکه دستگاه های متولی امر، مکلف به آمادگی و اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری و مقابله با سوانح و حوادث احتمالی هستند، عموم مردم نیز حتی الامکان از خروج از منزل و تردد در مسیرها و بالاخص نواحی کوهستانی و صعب العبور خودداری نمایند، در صورت تردد زنجیر چرخ، لباس گرم، ذخیره غذایی خشک و آب آشامیدنی در خودرو به همراه داشته باشند.

وی ادامه داد: دامداران و روستاییان نسبت به ذخیره سوخت کافی و عموم مردم هم نسبت به عایق کاری کنتور های آب و درزگیری درب و پنجره ها اقدام نمایند.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین عنوان کرد: به منظور جلوگیری از وقوع مرگ های خاموش لازم است تا هم استانی نسبت به بررسی سلامت بخاری، اتصالات، لوله ها و دودکش ها اقدام نمایند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول