اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

آغاز کشت سیاه‌دانه در اراضی موقوفه شرق گلستان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مینودشت از آغاز کشت سیاه‌دانه در اراضی موقوفه شرق استان گلستان برای نخستین بار خبر داد.

آغاز کشت سیاه‌دانه در اراضی موقوفه شرق گلستان

جعفر ذوبی‌سرابی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مینودشت با اشاره به اینکه یکی از وظایف ادارات اوقاف و امور خیریه در شهرستان‌ها افزایش بهره‌وری از موقوفات در راستای اجرای نیات واقفین است، اظهار کرد: تلاش ما در سال‌های اخیر توجه بیشتر به این حوزه و افزایش بهره‌وری در موقوفات مختلف بوده و این مسیر ادامه‌دار خواهد بود.

وی با بیان اینکه با افزایش بهره‌وری موقوفات که با نظرات کاملا کارشناسی و پس از مشورت‌های فنی با نخبگان هر حوزه صورت می‌گیرد، افزود: این اقدام موجب می‌شود تا موقوفات مورد نظر با افزایش درآمد رو به رو شده و نهایتا این درآمد با حجم بیشتری در مسیر پیش‌بینی شده توسط واقف هزینه شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گنبدکاووس با تاکید بر اینکه پس از تاکیدات سازمان اوقاف و امور خیریه و دستورات مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان مبنی بر توسعه کشاورزی مدرن و دانش‌بنیان در موقوفات کشاورزی در راستای افزایش بهره‌وری موقوفات و جهش تولید این مهم در دستور کار ما قرار گرفت، خاطرنشان کرد: به همین منظور برای نخستین بار اداره اوقاف و امور خیریه مینودشت در اراضی موقوفه این شهرستان و شهرستان‌های شرقی از جمله کلاله، مراوه تپه و گالیکش اقدام به کشت «سیاه‌دانه» کرده است.

ذوبی سرابی میزان کشت را در سال نخست که طرح به صورت پایلوت اجرا می‌شود بالغ بر پنج هکتار دانست و تاکید کرد: تصمیم داریم در صورت موفقیت طرح در سالهای بعدی در اراضی موقوفه ضمن توسعه کشت منطقه‌ای با احداث گلخانه‌های بزرگ در مجاورت بقاع متبرکه گام بزرگی برای افزایش بهره‌وری موقوفات برداریم.

وی اشتغال‌آفرینی و جهش تولید را نیز یکی از اثرات و نتایج مطلوب این حرکت دانست و ادامه داد: مشاوره و راهنمایی جهاد دانشگاهی استان گلستان به ویژه مرکز خدمات تخصصی کشاورزی این نهاد در این مسیر کمک بسیار بزرگی به ما بود که امیدواریم سایرین نیز از این ظرفیت بزرگ در استان بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/83014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول