اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

فعالیت سامانه بارشی در چهارمحال و بختیاری از بعدازظهر امروز/ کوهرنگ سردترین نقطه کشور

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: از بعدازظهر امروز هوای استان در دامنه فعالیت یک سامانه بارشی قرار خواهد گرفت که به تناوب تا روز جمعه سبب بارش باران و برف، احتمال رعد و برق، وزش باد نسبتا شدید و در گردنه‌ها و ارتفاعات مه، کاهش دید و کولاک برف خواهد شد.

فعالیت سامانه بارشی در چهارمحال و بختیاری از بعدازظهر امروز/ کوهرنگ سردترین نقطه کشور

مهران چراغپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: از بعدازظهر امروز چهارشنبه هوای استان در دامنه فعالیت یک سامانه بارشی قرار خواهد گرفت که به تناوب تا روز جمعه سبب بارش باران و برف، احتمال رعد و برق، وزش باد نسبتا شدید و در گردنه‌ها و ارتفاعات مه، کاهش دید و کولاک برف خواهد شد.

کاهش محسوس دمای استان در روز شنبه

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه این بارش‌ها از کوهرنگ و مناطق جنوبی استان آغاز خواهد شد، ادامه داد: با خروج سامانه برای صبح شنبه کاهش محسوس دمای هوا انتظار می‌رود.

وی با اشاره به صدور هشدار نارنجی در استان، افزود: بیشتر مناطق استان نظیر کوهرنگ، اردل، فارسان، لردگان، بن و کیار درگیر این سامانه بارشی خواهد بود و لغزندگی جاده‌های شهری و بین‌شهری، کاهش دید، اختلال در تردد محورهای کوهستانی و گردنه‌ها، در مناطق جنوبی احتمال آب‌گرفتگی جاده‌های شهری و آسیب به شیلات از جمله هشدارهای صادر شده است.

چراغپور گفت: توصیه می‌شود از ترددهای غیرضروری پرهیز شود و خودروها به تجهیزات زمستانه مجهز باشند و تجهیزات برف‌روبی درون شهری و برون شهری آماده استفاده باشند.

اوج فعالیت سامانه بارشی در استان روز پنجشنبه خواهد بود

وی توصیه کرد: از صعود به ارتفاعات اجتناب و آب ورودی استخرهای پرورش ماهی تنظیم شود؛ همچنین عملیات لازم برای جلوگیری از شکستن درختان در مناطقی که بارش برف پیش‌بینی شده انجام شود.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری توضیح داد: این سامانه بارشی در روز پنج‌شنبه در استان فعال است و روز جمعه در مناطق غربی با شدت کمتری فعال خواهد بود.

وی ادامه داد: در شهرکرد مرکز استان و دیگر مناطق شرقی میزان بارش کمتر و به صورت باران خواهد بود.

چراغپور عنوان کرد: به دلیل کاهش شدید دما در روز شنبه به باغداران، صاحبان شیلات و گلخانه‌داران توصیه می‌شود در خصوص تنظیم دما اقدامات لازم را انجام دهند.

وی گفت: صبح امروز کوهرنگ با دمای منفی 15 سردترین ایستگاه کشور بود و شهرکرد با منفی 10 درجه سردترین مرکز استان کشور گزارش شده است.

انتهیا پیام/68024

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول